Katolicka Oredowniczka
BO
2004-05-18 20:07:59 UTC
"969 "To macierzyństwo Maryi w ekonomii łaski trwa nieustannie, poczynając od
aktu zgody, którą przy Zwiastowaniu wiernie wyraziła i którą zachowała bez
wahania pod krzyżem, aż do wiekuistego dopełnienia się zbawienia wszystkich
wybranych. Albowiem wzięta do nieba, nie zaprzestała tego zbawczego zadania,
lecz poprzez wielorakie swoje wstawiennictwo ustawicznie zjednuje nam dary
zbawienia wiecznego... Dlatego to do Błogosławionej Dziewicy stosuje się w
Kościele tytuły: Orędowniczki, Wspomożycielki, Pomocnicy, Pośredniczki"

Katechizm Kosciola Katolickiego punkt 969

Do katolikow mam pytania:

1. Gdzie w Pismie Swietym jest napisanne iz macierzynstwo Maryji trwa
nieustannie?

2. Gdzie jest napisane iz Maryja byla lub jest "wstawienniczka"? i to w
dodatku "ustawiczne"?

3.Gdzie jest napisane iz Maryja wyjednala komukolwiek "dary zbawienia
wiecznego"

4. Tytul "posrednika" w Nowym Testamencie jest uzyty tylko w stosunku do
Chrystusa lub Ducha Swietego. Gdzie jest napisane iz Maryja
jest "pozrednikiem"?

Boreal
Bernard
2004-05-18 20:49:49 UTC
Post by BO
1. Gdzie w Pismie Swietym jest napisanne iz macierzynstwo Maryji trwa
nieustannie?
Borealciu,

do¶æ dawno temu zada³em Ci pytanie, gdzie w Pi¶mie Swiêtym jest napisane, ¿e
Jezus poda³ swoim uczniom w wieczerniku symbol swojego cia³a i krwi. Nie
odpowiedzia³e¶, tylko mamrota³e¶, ¿e to oczywiste, bo Ty i Twój pastor tak
uwa¿acie. Wiêc albo zgodzisz siê, ¿e nauka Katechizmu jest oczywista, bo
ilu¶ ludzi tak uwa¿a i przestaniesz siê jej czepiaæ, albo uczciwie odpowiesz
na moje stare pytanie.

Je¶li odpowiedŒ pójdzie Ci szybko, to ja poproszê jeszcze o odpowiedzi na
parê innych zaleg³ych pytañ. A potem pogadamy o Katechizmie KK.
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 01:08:06 UTC
dość dawno temu zadałem Ci pytanie, gdzie w Piśmie Swiętym jest napisane, że
Jezus podał swoim uczniom w wieczerniku symbol swojego ciała i krwi. Nie
odpowiedziałeś, tylko mamrotałeś, że to oczywiste, bo Ty i Twój pastor tak
uważacie. Więc albo zgodzisz się, że nauka Katechizmu jest oczywista, bo
iluś ludzi tak uważa i przestaniesz się jej czepiać, albo uczciwie odpowiesz
na moje stare pytanie.
Jeśli odpowiedź pójdzie Ci szybko, to ja poproszę jeszcze o odpowiedzi na
parę innych zaległych pytań. A potem pogadamy o Katechizmie KK.
Nie ma to jak klasyczna odpowiedz katolika. Czyli o wszystkim i o niczym co po
prostu swiadczy o "glebokich" podstawach mitologi ktora wyznajesz.

Primo.
Na wszystkie pytania odpowiedzialem, problem w tym iz ty nawet nie raczysz
rejestrowac argumentow ktore moglyby zachwiac twym katolickim systemem
mitologi.

Secundo.
Zaden z moich argumentow nie wynikal z tego ani tez nie brzmial na zasadzie:
"bo ja i moj pastor"

Tertio.
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka Katechizmu
jest oczywista, bo iluś ludzi tak uważa..."
Na tej samej zasadzie miliony ludzi przystapilo do zbrodniczych organizacji i
patrzylo na eksterminacje wielu wiecej ludzi bo przeciez racja i prawda musza
lezec po stronie wiekszej liczby zaangazowanych osob.
Ech... po prostu smutno sie robi kiedy slysze tak gleboko ignoranckie
wypowiedzi.

Boreal
Bernard
2004-05-19 06:35:26 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Nie ma to jak klasyczna odpowiedz katolika. Czyli o wszystkim i o niczym co po
prostu swiadczy o "glebokich" podstawach mitologi ktora wyznajesz.
Widzisz, ja NIE odpowiedzia³em na Twoje pytanie i nie mia³em takiego zamiaru
tym razem, wiêc nie oceniaj odpowiedzi, której NIE by³o.
Post by b***@poczta.onet.pl
Primo.
Na wszystkie pytania odpowiedzialem, problem w tym iz ty nawet nie raczysz
rejestrowac argumentow ktore moglyby zachwiac twym katolickim systemem
mitologi.
Na wszelkie pytania tego typu odpowiadasz "wiadomo, ¿e co¶tam, i tylko
katolik mo¿e twierdziæ, ¿e jest inaczej". Robisz tak za ka¿dym razem, gdy
przytacza Ci siê fragment Biblii, który neguje Twoje antykatolickie
rewelacje. Robisz tak te¿ wtedy, kiedy nie znajdujesz w Biblii czego¶, co
dla Twojej neoprotestanckiej mitologii "jest oczywiste".
Post by b***@poczta.onet.pl
Secundo.
"bo ja i moj pastor"
Fakt, Ty piszesz "wiadomo, ¿e", albo "ka¿dy wie". Taki argument brzmi du¿o
lepiej ni¿ "my dwaj uwa¿amy, ¿e".
Post by b***@poczta.onet.pl
Tertio.
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka Katechizmu
jest oczywista, bo ilu¶ ludzi tak uwa¿a..."
Argument ten jest nieco lepszy od argumentu, ¿e Twój ko¶ció³ek, i jeszcze
20.000 innych, które w innych kwestiach siê z nim nie zgadzaj±, tak uwa¿a. O
tyle lepsza, ¿e:
1. KK jest starszy i wiêkszy.
2. W pozosta³ych kwestiach te 20.000 ma inne zdanie ni¿ Twój, cjhocia¿
wszystkie uznaj±, ¿e maj± monopol na prawdê.
Post by b***@poczta.onet.pl
Na tej samej zasadzie miliony ludzi przystapilo do zbrodniczych organizacji i
patrzylo na eksterminacje wielu wiecej ludzi bo przeciez racja i prawda musza
lezec po stronie wiekszej liczby zaangazowanych osob.
Na Twojej zasadzie - racji mniejszo¶ci - stworzono kilkadziesi±t tysiêcy
nieomylnych i tylkobiblijnych ko¶ció³ków g³osz±cych sprzeczne nauki. Co
lepsze?
Post by b***@poczta.onet.pl
Ech... po prostu smutno sie robi kiedy slysze tak gleboko ignoranckie
wypowiedzi.
No to jako nieignorant poka¿ w Biblii s³owa Jezusa "oto symbol mojego
cia³a", ok?

Potem poka¿, gdzie Jezus mówi w Biblii, ¿e prawdziwe ko¶cio³y, g³osz±ce
sprzeczne nauki, w liczbie 20.000 powstan± w 1900 lat po jego ¶mierci.

A potem pogadamy o biblijnej ignorancji...
W.Kotwica
2004-05-19 11:22:52 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka
Katechizmu jest oczywista, bo iluś ludzi tak uważa..."
Argument ten jest nieco lepszy od argumentu, że Twój kościółek, i jeszcze
20.000 innych, które w innych kwestiach się z nim nie zgadzają, tak uważa.
1. KK jest starszy i większy.
Uha-ha-ha! Więc "lepszą rację" mieli starożytni Egipcjanie, bo ich
religia trwała ponad 1000 lat dłużej niż ma obecnie chrześcijaństwo.
Można też stwierdzić, że więcej racji od Polaków w dowolnej sprawie
mają Chińczycy, bo jest ich sporo więcej.
2. W pozostałych kwestiach te 20.000 ma inne zdanie niż Twój, cjhociaż
wszystkie uznają, że mają monopol na prawdę.
Czyli istnieje 20.000+1 jeden różnych zdań. Dlatego uważasz, że zdanie
borealowe jest gorsze od pozostałych 20.000? I dlatego Twoje ma być
lepsze od pozostałych 20.000?
HQ
Adam
2004-05-19 15:46:23 UTC
Czyli istnieje 20.000+1 jeden ró¿nych zdañ. Dlatego uwa¿asz, ¿e zdanie
borealowe jest gorsze od pozosta³ych 20.000?
Dlatego ze nie opiera sie na konstruktywnej krytyce,a jest zwyczajnym
opluwaniem.Tak to widzisz juz jest ze jesli ktos nie potrafi przedstawic
swoich pozytywow to pozostaje mu jedyny z mozliwych argumentow opluwanie
innych.Ja uwazam ze wiara kazdego jest jego osobista sprawa i nie nalezy
drwic z jego "swietosci" chocby byly one nawet najglupsze,ale tylko wtedy
jesli ten "ktos" potrafi uszanowac swietosci innych.Bo jesli sam nie potrafi
uszanowac pogladow innych to nie widze zadnego,nawet najmniejszego powodu
aby szanowac jego poglady.

Adam
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 16:32:44 UTC
Bo jesli sam nie potrafi
Post by Adam
uszanowac pogladow innych to nie widze zadnego,nawet najmniejszego powodu
aby szanowac jego poglady.
Tu nie chodzi o moje czy twoje poglady. Tu w ogole nie chodzi o nas ale o
PRAWDE.

Boreal
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 16:37:33 UTC
No to jako nieignorant pokaż w Biblii słowa Jezusa "oto symbol mojego
ciała", ok?
Jest to zupelnie nie na temat i nie dam sie wciagnac w to. Ale w ramach
wyjatku dwa cytaty. Uprzedzam iz nie bede do tego watku wracal w tym post.

"Następnie wziął chleb, odmówiwszy dziękczynienie połamał go i podał
mówiąc: "To jest Ciało moje, które za was będzie wydane: to czyńcie NA MOJA
PAMIATKE!"

Lukasza 22:19

"Podobnie, skończywszy wieczerzę, wziął kielich, mówiąc: "Ten kielich jest
Nowym Przymierzem we Krwi mojej. Czyńcie to, ile razy pić będziecie, NA MOJA
PAMIATKE". Ilekroć bowiem spożywacie ten chleb albo pijecie kielich, śmierć
Pańską głosicie, aż przyjdzie."

1 List Pawla do Koryntian 11:25-26

Boreal
Adam
2004-05-19 17:06:09 UTC
Post by Adam
Bo jesli sam nie potrafi
Post by Adam
[...]
Nie posiadasz monopolu na ta swoja prawde i jesli jest ona dla Ciebie prawda
to ja pozostaw dla siebie,a nie usilujesz ja wciskac tym,dla ktorych ona
prawda nie jest.Jesli chcesz aby inni szanowali Twoja "prawde" to Ty rowniez
uszanuj "prawde" innych,bo taka jest kolej rzeczy.
Jezus chyba dla ludzi wszystkich swiatopogladow jest symbolem dobroci i
milosierdzia,a Ty caly czas saczysz tutaj swoj jad nienawisci.Coz wiec
wspolnego Ty i Twoja wiara moze miec wspolnego z Chrystusem,Jego nauka i
chrzescijanstwem ? Czy tak postapilby Jezus bedac na Twoim miejscu ? -
zastanow sie nad tym.

Adam
Bernard
2004-05-19 18:56:15 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
[...]
"Nastêpnie wzi±³ chleb, odmówiwszy dziêkczynienie po³ama³ go i poda³
mówi±c: "To jest Cia³o moje, które za was bêdzie wydane: to czyñcie NA
MOJA
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pami±tkê Jezus nakaza³ ³amaæ symbol cia³a, czy cia³o? Jak to
powiedzia³ Jezus?
Bernard
2004-05-19 18:59:52 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Tu nie chodzi o moje czy twoje poglady. Tu w ogole nie chodzi o nas ale o
PRAWDE.
Boreal
Borealciu,

Je¶li tak bardzo chodzi Ci o PRAWDÊ, to czemu notorycznie odsy³asz nas do
stron www, na których znajdujemy oczywiste K£AMSTWA dotycz±ce KK i jego
nauczania oraz sam takie K£AMSTWA rozpowszechniasz?

Czym, je¶li nie k³amstwem, jest np. twierdzenie, ¿e "wg. Biblii celibat jest
be", je¶li w tej samej Biblii czytamy, ¿e celibat jest cacy?
Bo
2004-05-19 19:20:13 UTC
Post by Adam
[...]
Nie ma "prawdy" mojej, twojej czy kogos innego. Jest tylko jedna prawda.
Prawda nie jest relatywna anie nie jest podzielna. Ktos z nas musi byc w
bledzie. Albo ja albo Ty.
Post by Adam
Jezus chyba dla ludzi wszystkich swiatopogladow jest symbolem dobroci i
milosierdzia,a Ty caly czas saczysz tutaj swoj jad nienawisci.
Swiadectwo zaklamania i zmiennej nauki KK poprzez wieki jest dla ciebie
nienawiscia?
Na tej samej zasadzie wszyscy ktorzy pamietaja i przypominaja swiatu holocaust
Zydow sa pelni nienawisci.

Coz wiec
Post by Adam
wspolnego Ty i Twoja wiara moze miec wspolnego z Chrystusem,Jego nauka i
chrzescijanstwem ? Czy tak postapilby Jezus bedac na Twoim miejscu ? -
zastanow sie nad tym.
Jezus jest Miloscia ale jest takze i Prawda i przyszedl tej prawdzie dac
swiadectwo. Prawda zawsze budzi zlosc i negatywna reakcje w tych ktorzy zyja w
zaklamaniu i manipuluja prawda.
Tam gdzie prawdy pelnej i calej nie ma moze byc i jest klamstwo.

"W Nim było życie, a życie było światłością ludzi,
a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła."

Ewangelia Jana 1:5

Chrystus przyniosl pokoj Tym ktorzy do niego naleza. Ci ktorzy nie naleza do
niego lub zostali zwiedzeni sa w konflikcie ze Slowami Prawdy i zastepuja je
swa ludzka tradycja:

"Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem
przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę
z matką, synową z teściową ; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy.
Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha
syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego
krzyża , a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleźć swe życie,
straci je. a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je."

Ewangelia Mateusza 10:34-39

Boreal
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 19:25:23 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pamiątkę Jezus nakazał łamać symbol ciała, czy ciało? Jak to
powiedział Jezus?
Dalem ci cytaty swiadczace o ustanowieniu Pamiatki wieczerzy Panskiej.
Probojesz znow rozmydlac temat. Wroc do tematu tego postu. Jesli masz cos do
powiedzenia na temat, jesli potrafisz odpowiedziec na cztery zadane pytania to
zrob to. Jesli nie to zamilcz.

Boreal
Piere
2004-05-19 19:35:06 UTC
A co "boreaologia" mowi na temat tego fragmentu:

J 6:53-55:

Rzek³ do nich Jezus: <Zaprawdê, zaprawdê, powiadam wam: Je¿eli nie bêdziecie
spo¿ywali Cia³a Syna Cz³owieczego i nie bêdziecie pili Krwi Jego, nie
bêdziecie mieli ¿ycia w sobie. Kto spo¿ywa moje Cia³o i pije moj± Krew, ma
¿ycie wieczne, a Ja go wskrzeszê w dniu ostatecznym. Cia³o moje jest
prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem
Adam
2004-05-19 20:52:35 UTC
Post by Bo
Nie ma "prawdy" mojej, twojej czy kogos innego. Jest tylko jedna prawda.
Prawda nie jest relatywna anie nie jest podzielna. Ktos z nas musi byc w
bledzie. Albo ja albo Ty.
Jedyna prawda jest zapisana w sumieniach ludzi,a nie zadnych Pismach,Pisma
sa tylko narzedziami,pomocami naukowymi pomahajacymi odnalesc droge do
celu,czyli do Boga.
Religia,wiara jest tylko droga,srodkiem lokomocji wiodacym do Boga,wiec
kazdy wybiera wedle wlasnego gustu srodek lokomocji i Bog nie bedzie mial o
to pretensji czy przejedziesz do niego dorozka,rowerem,czy tez na
hukajnodze,wazne jest abys tylko dotarl do celu.
Post by Bo
Post by Adam
[...]
Post by Bo
Zydow sa pelni nienawisci.
Kazda jedna bez wyjatku religia ma w sobie zaklamania,bowiem tworza ja tylko
niedoskonali grzeszni ludzie.
Post by Bo
Coz wiec
Post by Bo
zaklamaniu i manipuluja prawda.
Tam gdzie prawdy pelnej i calej nie ma moze byc i jest klamstwo.
Tak Jezus jest miloscia,a czym jestes Ty sam ?
Nienawiscia ?
Klamstwo jest natomiast na Twoich ustach Borealu,a Twoim Bogiem jest
diabel,ktory tylko podszywa sie pod Jezusa i Jezusa udaje.Jesli nazywasz
siebie cgrzescijaninem to postepuj tak jak powinien postepowac godny
nasladowca Chrystusa,a nie Ty swoja nienawiscia nasladujesz diabla.
Post by Bo
"W Nim by³o ¿ycie, a ¿ycie by³o ¶wiat³o¶ci± ludzi,
a ¶wiat³o¶æ w ciemno¶ci ¶wieci i ciemno¶æ jej nie ogarnê³a."
Post by Bo
niego lub zostali zwiedzeni sa w konflikcie ze Slowami Prawdy i zastepuja
je
Wiec dobrze pomysl co to znaczy "do niego naleza" i "zostali zwiedzeni" bo
niestety Ty zostales zwiedzony,co udowadniasz to swoim postepowaniem.
Post by Bo
"Nie s±dŒcie, ¿e przyszed³em pokój przynie¶æ na ziemiê. Nie przyszed³em
przynie¶æ pokoju, ale miecz. Bo przyszed³em poró¿niæ syna z jego ojcem,
córkê
Post by Bo
z matk±, synow± z te¶ciow± ; i bêd± nieprzyjació³mi cz³owieka jego
domownicy.
Post by Bo
Kto kocha ojca lub matkê bardziej ni¿ Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto
kocha
Post by Bo
syna lub córkê bardziej ni¿ Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze
swego
Post by Bo
krzy¿a , a idzie za Mn±, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleŒæ swe
¿ycie,
Post by Bo
straci je. a kto straci swe ¿ycie z mego powodu, znajdzie je."
Ewangelia Mateusza 10:34-39
Wyrwac pare wersow to i ja Ci potrafie,tylko wydaje mi sie ze nawet nie
rozumiesz ich znaczenia.

Adam
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 20:57:23 UTC
Rzekł do nich Jezus: <Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie
spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie
będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma
życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest
prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem
Moge Ci tylko powiedziec jak te Slowa rozumiec w kontekscie Slowa Bozego.
Cialem i krwia Chrystusa, pokarmem ktory daje prawdziwe zycie sa Jego Slowa,
Jego nauka, Jego Prawda.

"Jam jest chleb życia. Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli."

Jana 6:48-49

Chrystus dokonuje kontrastu miedzy fizyczna konsumpcja pokarmu (jedli mannę) a
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb życia)

"Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem."

Jana 6:55

Chrystus wskazuje co jest prawdziwym pokarmem a jest nim Jego Slowo.
Warto tu spojzec na nastepujace Slowo Pana:

"Odpowiedział mu Jezus: "Napisane jest: Nie samym chlebem żyje człowiek"
Lukasza 4:4

I w oryginale ze ST:

"Utrapił cię, dał ci odczuć głód, żywił cię manną, której nie znałeś ani ty,
ani twoi przodkowie, bo chciał ci dać poznać, że nie samym tylko chlebem żyje
człowiek, ale człowiek żyje wszystkim, co pochodzi z ust Pana"

Ksiega Powtorzonego Prawa 8:3

"To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli
wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki".

Jana 6:58

Chrsystus jeszcze raz dystansuje sie od konsumpcji FIZYCZNEJ ale daje nam do
zrozumienia iz chodzi o cos innego (nie jest on taki jak ten)

W podsumowaniu po niezrozumieniu i zgorszeniu uczniow w wersetach Jana 6:60-61
Jezus Chrystus raz jeszcze wyjasnia o jaki chleb tu chodzi i w jakim sensie
mamy to rozumiec:

"Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam
powiedziałem, są duchem i są życiem."

Jana 6:63

To Duch daje zycie nie fizyczny chleb i mowa tu o zyciu wiecznym. Tym nowym
duchowym chlebem i duchowym napojem sa SLOWA Chrystusa. Jego NAUKA. I to
mamy "spozywac" duchowo (Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są
życiem.)

Twierdzenie iz spozywanie Chrsytusa pod postacia oplatka ktory sie przemienia
ale sie nie przemienia i wina ktore sie przemienia ale sie nie przemienia jest
jednym wielkim nieporozumieniem i doslownym wzieciem Slow Chrsytusa kiedy on
mowi przenosnia i obrazem aby pokazac nam DUCHOWA PRAWDE.

Takie niezrozumienie i taka doslowna interpretacja jezyka DUCHOWEGO przypomina
reakcje zydow ktorzy rowniez tego niezrozumieli:

"Ale Żydzi szemrali przeciwko Niemu, dlatego że powiedział: "Jam jest chleb,
który z nieba zstąpił."

Jana 6:41

To tyle Pierre. Ten watek jest zupelnie nie na temat ktory poryszylem w tym
poscie a jest to mianowicie Biblijne uzasadnienie tez gloszonych przez KK w
punkcie 969 KKK.
Bernard
2004-05-19 21:22:27 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pami±tkê Jezus nakaza³ ³amaæ symbol cia³a, czy cia³o? Jak to
powiedzia³ Jezus?
Dalem ci cytaty swiadczace o ustanowieniu Pamiatki wieczerzy Panskiej.
Dziêki. Bez Ciebie nigdy nie wiedzia³bym, ¿e Jezus to zrobi³ ;).
Post by b***@poczta.onet.pl
Probojesz znow rozmydlac temat. Wroc do tematu tego postu. Jesli masz cos
do

Nie, to Ty rozmydlasz, bo zada³em Ci proste pytanie: Czy Jezus nakaza³ ³amaæ
SYMBOL swojego cia³a, czy swoje cia³o. Oczywi¶cie jedynym kryterium ma byæ
zapis biblijny, bo jak nie Biblia, to TRADYCJA, a jak tradycja, to co¶
niegodnego tylkobiblijnego protestanta. No wiêc jak to jest z tym SYMBOLEM
cia³a na pami±tkê Jezusa w Biblii? I proszê nie rozmydlaæ i nie zmieniaæ
tematu.
Post by b***@poczta.onet.pl
powiedzenia na temat, jesli potrafisz odpowiedziec na cztery zadane
pytania to
Post by b***@poczta.onet.pl
zrob to. Jesli nie to zamilcz.
Najpierw odpowiedz na moje JEDNO pytanie, na które ni cholery nie chcesz
odpowiedzieæ i to od minimum pó³ roku. Je¶li nie to zamilcz ;).
Bernard
2004-05-19 21:34:22 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Piere
[...]
Tylko nie zapomnij powiedzieæ, sk±d wiesz, ¿e w³a¶nie tak nale¿y je
rozumieæ!
Post by b***@poczta.onet.pl
Cialem i krwia Chrystusa, pokarmem ktory daje prawdziwe zycie sa Jego Slowa,
Jego nauka, Jego Prawda.
"Jam jest chleb ¿ycia. Ojcowie wasi jedli mannê na pustyni i pomarli."
Jana 6:48-49
Chrystus dokonuje kontrastu miedzy fizyczna konsumpcja pokarmu (jedli
mannê) a
Post by b***@poczta.onet.pl
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb ¿ycia)
Jako¶ ni cholery nie widaæ takich s³ów Jezusa i tego kontrastu w powy¿szych
fragmentach. Czy¿by znów pastor nakaza³ tak rozumieæ to, czego nie ma?
Post by b***@poczta.onet.pl
Jana 6:55
Chrystus wskazuje co jest prawdziwym pokarmem a jest nim Jego Slowo.
No ciekawe, bo wy¿ej stoi, ¿e cia³o, a nie s³owo. Wiêc nie gadaj bzdur, ¿e w
tylkobiblii to wyczyta³e¶.
Post by b***@poczta.onet.pl
"Odpowiedzia³ mu Jezus: "Napisane jest: Nie samym chlebem ¿yje cz³owiek"
Oczywi¶cie ¿e warto, tyle ¿e jest to bez zwi±zku z tym, co powy¿ej.
Post by b***@poczta.onet.pl
Chrsystus jeszcze raz dystansuje sie od konsumpcji FIZYCZNEJ ale daje nam do
zrozumienia iz chodzi o cos innego (nie jest on taki jak ten)
Bzdura. Wcale siê nie dystansuje. Mówi i o jednym i o drugim.
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Czekaj, bo czytam tê ewangeliê i czytam, i nie mogê jako¶ znaleŒæ tego
fragmentu:

"i poda³ swoim uczniom mówi±c w przeno¶ni"

Mo¿esz wskazaæ w tylkobiblii s³owo "przeno¶nia"? Skoro nie mo¿esz pokazaæ
"symbolu", to mo¿e choæ tê "przeno¶niê"?
Post by b***@poczta.onet.pl
Takie niezrozumienie i taka doslowna interpretacja jezyka DUCHOWEGO przypomina
Ok, tylko wska¿, gdzie w ewangelii jest o "jêzyku duchowym".

A je¶li nie wska¿esz ani "symbolu", ani "przeno¶ni", ani "jêzyka duchowego",
to przestañ pisaæ dyrdyma³y o tylkobiblijno¶ci Twojej neoprotestanckiej
mitologii i przyznaj wreszcie, ¿e to po prostu TRADYCJA Twojego ko¶ció³ka.
Post by b***@poczta.onet.pl
To tyle Pierre. Ten watek jest zupelnie nie na temat ktory poryszylem w tym
poscie a jest to mianowicie Biblijne uzasadnienie tez gloszonych przez KK w
punkcie 969 KKK.
A ja wci±¿ czekam na biblijne (a nie interpretatorskie) uzasadnienie Twoich
starych tez. A czekam du¿o d³u¿ej ni¿ Ty...
Piere
2004-05-20 02:11:26 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Piere
[...]
(....)
Post by b***@poczta.onet.pl
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb ¿ycia)
Jesli Jezus w przytoczonym fragmencie mowi tylko o "pokarmie duchowym"
i przeciwstawia go "fizycznej konsumpcji pokarmu" to dlaczego
wyraznie rozroznia Cialo i Krew?
Dlaczego w ogole pojawia sie Cialo i Krew?
Co w tamtych czasach cialo i krew mialy wspolnego z ludzkim pokarmem?
b***@poczta.onet.pl
2004-05-20 03:28:24 UTC
Post by Piere
[...]
Czy mowi ci cos zydowskie swieto Passover?

Boreal
Następna strona >
Strona 1 z 3