Katolicka Oredowniczka
BO
2004-05-18 20:07:59 UTC
"969 "To macierzyństwo Maryi w ekonomii łaski trwa nieustannie, poczynając od
aktu zgody, którą przy Zwiastowaniu wiernie wyraziła i którą zachowała bez
wahania pod krzyżem, aż do wiekuistego dopełnienia się zbawienia wszystkich
wybranych. Albowiem wzięta do nieba, nie zaprzestała tego zbawczego zadania,
lecz poprzez wielorakie swoje wstawiennictwo ustawicznie zjednuje nam dary
zbawienia wiecznego... Dlatego to do Błogosławionej Dziewicy stosuje się w
Kościele tytuły: Orędowniczki, Wspomożycielki, Pomocnicy, Pośredniczki"

Katechizm Kosciola Katolickiego punkt 969

Do katolikow mam pytania:

1. Gdzie w Pismie Swietym jest napisanne iz macierzynstwo Maryji trwa
nieustannie?

2. Gdzie jest napisane iz Maryja byla lub jest "wstawienniczka"? i to w
dodatku "ustawiczne"?

3.Gdzie jest napisane iz Maryja wyjednala komukolwiek "dary zbawienia
wiecznego"

4. Tytul "posrednika" w Nowym Testamencie jest uzyty tylko w stosunku do
Chrystusa lub Ducha Swietego. Gdzie jest napisane iz Maryja
jest "pozrednikiem"?

Boreal
Bernard
2004-05-18 20:49:59 UTC
Post by BO
1. Gdzie w Pismie Swietym jest napisanne iz macierzynstwo Maryji trwa
nieustannie?
Borealciu,

do¶æ dawno temu zada³em Ci pytanie, gdzie w Pi¶mie Swiêtym jest napisane, ¿e
Jezus poda³ swoim uczniom w wieczerniku symbol swojego cia³a i krwi. Nie
odpowiedzia³e¶, tylko mamrota³e¶, ¿e to oczywiste, bo Ty i Twój pastor tak
uwa¿acie. Wiêc albo zgodzisz siê, ¿e nauka Katechizmu jest oczywista, bo
ilu¶ ludzi tak uwa¿a i przestaniesz siê jej czepiaæ, albo uczciwie odpowiesz
na moje stare pytanie.

Je¶li odpowiedŒ pójdzie Ci szybko, to ja poproszê jeszcze o odpowiedzi na
parê innych zaleg³ych pytañ. A potem pogadamy o Katechizmie KK.
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 01:08:06 UTC
dość dawno temu zadałem Ci pytanie, gdzie w Piśmie Swiętym jest napisane, że
Jezus podał swoim uczniom w wieczerniku symbol swojego ciała i krwi. Nie
odpowiedziałeś, tylko mamrotałeś, że to oczywiste, bo Ty i Twój pastor tak
uważacie. Więc albo zgodzisz się, że nauka Katechizmu jest oczywista, bo
iluś ludzi tak uważa i przestaniesz się jej czepiać, albo uczciwie odpowiesz
na moje stare pytanie.
Jeśli odpowiedź pójdzie Ci szybko, to ja poproszę jeszcze o odpowiedzi na
parę innych zaległych pytań. A potem pogadamy o Katechizmie KK.
Nie ma to jak klasyczna odpowiedz katolika. Czyli o wszystkim i o niczym co po
prostu swiadczy o "glebokich" podstawach mitologi ktora wyznajesz.

Primo.
Na wszystkie pytania odpowiedzialem, problem w tym iz ty nawet nie raczysz
rejestrowac argumentow ktore moglyby zachwiac twym katolickim systemem
mitologi.

Secundo.
Zaden z moich argumentow nie wynikal z tego ani tez nie brzmial na zasadzie:
"bo ja i moj pastor"

Tertio.
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka Katechizmu
jest oczywista, bo iluś ludzi tak uważa..."
Na tej samej zasadzie miliony ludzi przystapilo do zbrodniczych organizacji i
patrzylo na eksterminacje wielu wiecej ludzi bo przeciez racja i prawda musza
lezec po stronie wiekszej liczby zaangazowanych osob.
Ech... po prostu smutno sie robi kiedy slysze tak gleboko ignoranckie
wypowiedzi.

Boreal
Bernard
2004-05-19 06:35:35 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Nie ma to jak klasyczna odpowiedz katolika. Czyli o wszystkim i o niczym co po
prostu swiadczy o "glebokich" podstawach mitologi ktora wyznajesz.
Widzisz, ja NIE odpowiedzia³em na Twoje pytanie i nie mia³em takiego zamiaru
tym razem, wiêc nie oceniaj odpowiedzi, której NIE by³o.
Post by b***@poczta.onet.pl
Primo.
Na wszystkie pytania odpowiedzialem, problem w tym iz ty nawet nie raczysz
rejestrowac argumentow ktore moglyby zachwiac twym katolickim systemem
mitologi.
Na wszelkie pytania tego typu odpowiadasz "wiadomo, ¿e co¶tam, i tylko
katolik mo¿e twierdziæ, ¿e jest inaczej". Robisz tak za ka¿dym razem, gdy
przytacza Ci siê fragment Biblii, który neguje Twoje antykatolickie
rewelacje. Robisz tak te¿ wtedy, kiedy nie znajdujesz w Biblii czego¶, co
dla Twojej neoprotestanckiej mitologii "jest oczywiste".
Post by b***@poczta.onet.pl
Secundo.
"bo ja i moj pastor"
Fakt, Ty piszesz "wiadomo, ¿e", albo "ka¿dy wie". Taki argument brzmi du¿o
lepiej ni¿ "my dwaj uwa¿amy, ¿e".
Post by b***@poczta.onet.pl
Tertio.
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka Katechizmu
jest oczywista, bo ilu¶ ludzi tak uwa¿a..."
Argument ten jest nieco lepszy od argumentu, ¿e Twój ko¶ció³ek, i jeszcze
20.000 innych, które w innych kwestiach siê z nim nie zgadzaj±, tak uwa¿a. O
tyle lepsza, ¿e:
1. KK jest starszy i wiêkszy.
2. W pozosta³ych kwestiach te 20.000 ma inne zdanie ni¿ Twój, cjhocia¿
wszystkie uznaj±, ¿e maj± monopol na prawdê.
Post by b***@poczta.onet.pl
Na tej samej zasadzie miliony ludzi przystapilo do zbrodniczych organizacji i
patrzylo na eksterminacje wielu wiecej ludzi bo przeciez racja i prawda musza
lezec po stronie wiekszej liczby zaangazowanych osob.
Na Twojej zasadzie - racji mniejszo¶ci - stworzono kilkadziesi±t tysiêcy
nieomylnych i tylkobiblijnych ko¶ció³ków g³osz±cych sprzeczne nauki. Co
lepsze?
Post by b***@poczta.onet.pl
Ech... po prostu smutno sie robi kiedy slysze tak gleboko ignoranckie
wypowiedzi.
No to jako nieignorant poka¿ w Biblii s³owa Jezusa "oto symbol mojego
cia³a", ok?

Potem poka¿, gdzie Jezus mówi w Biblii, ¿e prawdziwe ko¶cio³y, g³osz±ce
sprzeczne nauki, w liczbie 20.000 powstan± w 1900 lat po jego ¶mierci.

A potem pogadamy o biblijnej ignorancji...
W.Kotwica
2004-05-19 11:22:52 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka
Katechizmu jest oczywista, bo iluś ludzi tak uważa..."
Argument ten jest nieco lepszy od argumentu, że Twój kościółek, i jeszcze
20.000 innych, które w innych kwestiach się z nim nie zgadzają, tak uważa.
1. KK jest starszy i większy.
Uha-ha-ha! Więc "lepszą rację" mieli starożytni Egipcjanie, bo ich
religia trwała ponad 1000 lat dłużej niż ma obecnie chrześcijaństwo.
Można też stwierdzić, że więcej racji od Polaków w dowolnej sprawie
mają Chińczycy, bo jest ich sporo więcej.
2. W pozostałych kwestiach te 20.000 ma inne zdanie niż Twój, cjhociaż
wszystkie uznają, że mają monopol na prawdę.
Czyli istnieje 20.000+1 jeden różnych zdań. Dlatego uważasz, że zdanie
borealowe jest gorsze od pozostałych 20.000? I dlatego Twoje ma być
lepsze od pozostałych 20.000?
HQ
Adam
2004-05-19 15:55:54 UTC
Czyli istnieje 20.000+1 jeden ró¿nych zdañ. Dlatego uwa¿asz, ¿e zdanie
borealowe jest gorsze od pozosta³ych 20.000?
Dlatego ze nie opiera sie na konstruktywnej krytyce,a jest zwyczajnym
opluwaniem.Tak to widzisz juz jest ze jesli ktos nie potrafi przedstawic
swoich pozytywow to pozostaje mu jedyny z mozliwych argumentow opluwanie
innych.Ja uwazam ze wiara kazdego jest jego osobista sprawa i nie nalezy
drwic z jego "swietosci" chocby byly one nawet najglupsze,ale tylko wtedy
jesli ten "ktos" potrafi uszanowac swietosci innych.Bo jesli sam nie potrafi
uszanowac pogladow innych to nie widze zadnego,nawet najmniejszego powodu
aby szanowac jego poglady.

Adam
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 16:32:44 UTC
Bo jesli sam nie potrafi
Post by Adam
uszanowac pogladow innych to nie widze zadnego,nawet najmniejszego powodu
aby szanowac jego poglady.
Tu nie chodzi o moje czy twoje poglady. Tu w ogole nie chodzi o nas ale o
PRAWDE.

Boreal
Adam
2004-05-19 17:16:20 UTC
Post by Adam
Bo jesli sam nie potrafi
Post by Adam
[...]
Nie posiadasz monopolu na ta swoja prawde i jesli jest ona dla Ciebie prawda
to ja pozostaw dla siebie,a nie usilujesz ja wciskac tym,dla ktorych ona
prawda nie jest.Jesli chcesz aby inni szanowali Twoja "prawde" to Ty rowniez
uszanuj "prawde" innych,bo taka jest kolej rzeczy.
Jezus chyba dla ludzi wszystkich swiatopogladow jest symbolem dobroci i
milosierdzia,a Ty caly czas saczysz tutaj swoj jad nienawisci.Coz wiec
wspolnego Ty i Twoja wiara moze miec wspolnego z Chrystusem,Jego nauka i
chrzescijanstwem ? Czy tak postapilby Jezus bedac na Twoim miejscu ? -
zastanow sie nad tym.

Adam
Bo
2004-05-19 19:20:13 UTC
Post by Adam
[...]
Nie ma "prawdy" mojej, twojej czy kogos innego. Jest tylko jedna prawda.
Prawda nie jest relatywna anie nie jest podzielna. Ktos z nas musi byc w
bledzie. Albo ja albo Ty.
Post by Adam
Jezus chyba dla ludzi wszystkich swiatopogladow jest symbolem dobroci i
milosierdzia,a Ty caly czas saczysz tutaj swoj jad nienawisci.
Swiadectwo zaklamania i zmiennej nauki KK poprzez wieki jest dla ciebie
nienawiscia?
Na tej samej zasadzie wszyscy ktorzy pamietaja i przypominaja swiatu holocaust
Zydow sa pelni nienawisci.

Coz wiec
Post by Adam
wspolnego Ty i Twoja wiara moze miec wspolnego z Chrystusem,Jego nauka i
chrzescijanstwem ? Czy tak postapilby Jezus bedac na Twoim miejscu ? -
zastanow sie nad tym.
Jezus jest Miloscia ale jest takze i Prawda i przyszedl tej prawdzie dac
swiadectwo. Prawda zawsze budzi zlosc i negatywna reakcje w tych ktorzy zyja w
zaklamaniu i manipuluja prawda.
Tam gdzie prawdy pelnej i calej nie ma moze byc i jest klamstwo.

"W Nim było życie, a życie było światłością ludzi,
a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła."

Ewangelia Jana 1:5

Chrystus przyniosl pokoj Tym ktorzy do niego naleza. Ci ktorzy nie naleza do
niego lub zostali zwiedzeni sa w konflikcie ze Slowami Prawdy i zastepuja je
swa ludzka tradycja:

"Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem
przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę
z matką, synową z teściową ; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy.
Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha
syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego
krzyża , a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleźć swe życie,
straci je. a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je."

Ewangelia Mateusza 10:34-39

Boreal
Adam
2004-05-19 21:03:02 UTC
Post by Bo
Nie ma "prawdy" mojej, twojej czy kogos innego. Jest tylko jedna prawda.
Prawda nie jest relatywna anie nie jest podzielna. Ktos z nas musi byc w
bledzie. Albo ja albo Ty.
Jedyna prawda jest zapisana w sumieniach ludzi,a nie zadnych Pismach,Pisma
sa tylko narzedziami,pomocami naukowymi pomahajacymi odnalesc droge do
celu,czyli do Boga.
Religia,wiara jest tylko droga,srodkiem lokomocji wiodacym do Boga,wiec
kazdy wybiera wedle wlasnego gustu srodek lokomocji i Bog nie bedzie mial o
to pretensji czy przejedziesz do niego dorozka,rowerem,czy tez na
hukajnodze,wazne jest abys tylko dotarl do celu.
Post by Bo
Post by Adam
[...]
Kazda jedna bez wyjatku religia ma w sobie zaklamania,bowiem tworza ja tylko
niedoskonali grzeszni ludzie.
Post by Bo
Coz wiec
Post by Adam
[...]
Tak Jezus jest miloscia,a czym jestes Ty sam ?
Nienawiscia ?
Klamstwo jest natomiast na Twoich ustach Borealu,a Twoim Bogiem jest
diabel,ktory tylko podszywa sie pod Jezusa i Jezusa udaje.Jesli nazywasz
siebie cgrzescijaninem to postepuj tak jak powinien postepowac godny
nasladowca Chrystusa,a nie Ty swoja nienawiscia nasladujesz diabla.
Post by Bo
"W Nim by³o ¿ycie, a ¿ycie by³o ¶wiat³o¶ci± ludzi,
a ¶wiat³o¶æ w ciemno¶ci ¶wieci i ciemno¶æ jej nie ogarnê³a."
Ewangelia Jana 1:5
Chrystus przyniosl pokoj Tym ktorzy do niego naleza. Ci ktorzy nie naleza do
niego lub zostali zwiedzeni sa w konflikcie ze Slowami Prawdy i zastepuja je
Wiec dobrze pomysl co to znaczy "do niego naleza" i "zostali zwiedzeni" bo
niestety Ty zostales zwiedzony,co udowadniasz to swoim postepowaniem.
Post by Bo
"Nie s±dŒcie, ¿e przyszed³em pokój przynie¶æ na ziemiê. Nie przyszed³em
przynie¶æ pokoju, ale miecz. Bo przyszed³em poró¿niæ syna z jego ojcem,
córkê
Post by Bo
z matk±, synow± z te¶ciow± ; i bêd± nieprzyjació³mi cz³owieka jego
domownicy.
Post by Bo
Kto kocha ojca lub matkê bardziej ni¿ Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto
kocha
Post by Bo
syna lub córkê bardziej ni¿ Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze
swego
Post by Bo
krzy¿a , a idzie za Mn±, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleŒæ swe
¿ycie,
Post by Bo
straci je. a kto straci swe ¿ycie z mego powodu, znajdzie je."
Ewangelia Mateusza 10:34-39
Wyrwac pare wersow to i ja Ci potrafie,tylko wydaje mi sie ze nawet nie
rozumiesz ich znaczenia.

Adam
b***@poczta.onet.pl
2004-05-20 04:11:40 UTC
Post by Adam
[...]
Jestes mlodym czlowiekiem pod wplywem new age i wydaje ci sie iz Bog daje ci
wolna reke i wybor dopki dopoty bedziesz od czasu do czasu o nim pamietal i
bedziesz sie staral byc "dobrym" czlowiekiem. To po prostu relatywizm
podpierany postmodernizmem nie majacy nic wspolnego z tym co mowi nam Slowo
Boga Zywego - Biblia.
Od kiedy Bog wpuszcza do nieba, do swej swietej obecnosci w oparciu o skale
stopni?
Do Boga do jego perfekcyjnej obecnosci jest tylko JEDNA I JEDYNA DROGA

JEZUS CHRYSTUS

"Odpowiedział mu Jezus: "Ja jestem drogą i prawdą, i życiem . Nikt nie
przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie."

Czy widzisz tu slowa: "NIKT" i "TYLKO PRZEZE MNIE."

Czyz przy zdrowym umysle i uczciwym sercu widzisz gdzies tutaj miejsce na
twoje:
"dorozka,rowerem,czy tez na hukajnodze" czyli inne systemy, religie etc.
Czy widzisz w tym zdaniu miejsce na Budde, Mahometa, New Age czy cokolwiek
innego?
Post by Adam
Kazda jedna bez wyjatku religia ma w sobie zaklamania,bowiem tworza ja tylko
niedoskonali grzeszni ludzie.
Religia tak ale nie wiara.
Post by Adam
[...]
Czyli w tym pojeciu "godny chrzescijanin" to taki ktory nie zna prawdy lub zna
ja przymykajac oczy na to co prawda nie jest lub jest ewidentnie sprzeczne z
Slowem Boga.
Oskarzajac mnie dales sam swiadectwo o glosie ktorego sluchasz i do ktorego
nalezysz. Czy zdajesz sobie sprawe z tego czy tez nie.

Prawda piszesz nie jest zapisana w Bibli. Pismo piszesz jest "pomoca naukowa"
Raz iz jest to przerazliwie pusty osad wiejacy smiercia, bo jakaz to pomoca
naukowa poznasz serce Boga?
Dwa iz sam o sobie wydajesz sad:

"Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo,
które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym."

Ewangelia Jana 10:48
Post by Adam
Wiec dobrze pomysl co to znaczy "do niego naleza" i "zostali zwiedzeni" bo
niestety Ty zostales zwiedzony,co udowadniasz to swoim postepowaniem.
Ty mojego postepowania nie znasz. Czytasz tylko me slowa na ekranie twego
komputera 8000 km stad. Ja za to wiem iz nie zyje w tobie Slowo i to slowo
wywoluje w tobie zlosc i nienawisc ktora chcesz widziec we mnie ale we mnie
jej nie ma.

"Żywe bowiem jest słowo Boże, skuteczne i ostrzejsze niż wszelki miecz
obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku,
zdolne osądzić pragnienia i myśli serca . Nie ma stworzenia, które by było
przed Nim niewidzialne, przeciwnie, wszystko odkryte i odsłonięte jest przed
oczami Tego, któremu musimy zdać rachunek."

Hebrajczykow 4:12

Oto czym jest Slowo Boga. Nie jest to rzadna "pomoc naukowa" ale miecz ktory
tnie ludzki falsz az do kosci.
I skoro juz mowimy o tym mieczu Slowa Bozego jeszcze raz spojrz na to:

"Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem
przynieść pokoju, ale miecz."

Mateusza 10:34

Get that? Miecz prawdy dla nalezacych do ojca klamstw.

Boreal
Adam
2004-05-20 17:22:50 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Jestes mlodym czlowiekiem pod wplywem new age i wydaje ci sie iz Bog daje ci
wolna reke i wybor dopki dopoty bedziesz od czasu do czasu o nim pamietal i
bedziesz sie staral byc "dobrym" czlowiekiem.
Mylisz sie pod kazdym wzgledem Borealu: mlody to pewnie i kiedys bylem,a z
new age to poza tym ze znam troche teoretycznych wiadomosci nie mialem
zadnej stycznosci.
Post by b***@poczta.onet.pl
To po prostu relatywizm
podpierany postmodernizmem nie majacy nic wspolnego z tym co mowi nam Slowo
Boga Zywego - Biblia.
Moze i relatywizm,ale za to nie majacy nic wspolnego z bawochwalstwem
Bibili,ktire to bawochwalstwo traktuje Biblie niczym zlotego cielca.
Czy uwazasz ze Bog jest taki ograniczony w swojej mocy ze nie mogl przekazac
ludziom swojej woli inaczej,tylko przy pomocy bozka Biblii ? Przeciez gdyby
chcial przekazac swoja wole,przekazalby ja kazdemu czlowiekowi bezposrednio
i czlowiek rodzac sie wiedzialby jaka jest wola Boga,no chyba ze uwazasz ze
Bog nie ma mocy aby przekazac swoja wole bezposrednio kazdemu czlowiekowi ?
Czy uwazasz ze Bog jest klamca i przekazywal ludziom nieprawdziwe
informacje,bowiem wielu biblijnym opowiesciom mozna udowodnic nieprawde ?
Post by b***@poczta.onet.pl
Od kiedy Bog wpuszcza do nieba, do swej swietej obecnosci w oparciu o skale
stopni?
Od zawsze.
Jn 20:23
23. Którym odpu¶cicie grzechy, s± im odpuszczone, a którym zatrzymacie, s±
im zatrzymane.
(BT)
Post by b***@poczta.onet.pl
Do Boga do jego perfekcyjnej obecnosci jest tylko JEDNA I JEDYNA DROGA
JEZUS CHRYSTUS
"Odpowiedzia³ mu Jezus: "Ja jestem drog± i prawd±, i ¿yciem . Nikt nie
przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie."
Czy widzisz tu slowa: "NIKT" i "TYLKO PRZEZE MNIE."
Ano widze,ale widze rowniez to ze zupelnie nie rozumiesz znaczenia tych
slow. Jezus poniosl ofiare za wszystkich ludzi,wierzacych i nienierzacych a
nie tylko za swoich wyznawcow,chcesz wiec umniejszac role ofiary Jezusa ?
1 Jn 4:7
7. Umi³owani, mi³ujmy siê wzajemnie, poniewa¿ mi³o¶æ jest z Boga, a ka¿dy,
kto mi³uje, narodzi³ siê z Boga i zna Boga.
1 Jn 4:8
8. Kto nie mi³uje, nie zna Boga, bo Bóg jest mi³o¶ci±.
(BT)
Zwroc uwage rowniez na to ze Bog jest miloscia i kazda milosc prowadzi do
Boga,a kazda nienawisc {nawet chrzescijanska} prowadzi prosto do diabla.
Post by b***@poczta.onet.pl
Czyz przy zdrowym umysle i uczciwym sercu widzisz gdzies tutaj miejsce na
"dorozka,rowerem,czy tez na hukajnodze" czyli inne systemy, religie etc.
Oczywiscie,kazda wiara ktora propaguje milosc prowadzi do Boga i o niczym
innym,tylko wlasnie o tym mowi ewangelia.
Post by b***@poczta.onet.pl
Czy widzisz w tym zdaniu miejsce na Budde, Mahometa, New Age czy cokolwiek
innego?
A dlaczegoz by nie,skoro buddysci wydaja sie byc bardziej nasladowcami
Chrystusa niz sami chrzescijanie ?
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Adam
Kazda jedna bez wyjatku religia ma w sobie zaklamania,bowiem tworza ja tylko
niedoskonali grzeszni ludzie.
Religia tak ale nie wiara.
Wiara tez nie jest niczym innym jak ludzka interpretacja.
Post by b***@poczta.onet.pl
Czyli w tym pojeciu "godny chrzescijanin" to taki ktory nie zna prawdy lub zna
ja przymykajac oczy na to co prawda nie jest lub jest ewidentnie sprzeczne z
Slowem Boga.
Moim zdaniem "godny chrzescijanin" to taki ktory sie stara postepowac tak
jak jakby postapil w podobnych okolicznosciach Jezus.
Przeczytaj jeszcze raz Biblie i postaraj sie ja dobrze zrozumiec.Prawo i
Slowo Boga skrupulatnie przestrzegali faryzeusze,a Jezus zostal skazany na
tak okrutna smierc tylko za to ze osmielil sie przeciwstawic tamtej prawdzie
i Slowu Bozemu w tej prawdzie rozumianemu.Zobacz co odpowiedzial Jezus tym
co w swojej zaklamanej prawdzie skrupulatnie przestrzegali Slowa Boga:
Jn 8:44
44. Ojcem waszym jest diabe³ i chcecie postêpowaæ wed³ug po¿±dliwo¶ci ojca
waszego. On by³ mê¿obójc± od pocz±tku i w prawdzie nie wytrwa³, bo w nim nie
ma prawdy. Gdy mówi k³amstwo, mówi od siebie, bo jest k³amc± i ojcem
k³amstwa.
(BW)
Czy nie dostrzegasz swojego podobienstwa do tamtych faryzeuszy ?
Post by b***@poczta.onet.pl
Oskarzajac mnie dales sam swiadectwo o glosie ktorego sluchasz i do ktorego
nalezysz. Czy zdajesz sobie sprawe z tego czy tez nie.
Oczywiscie ze zdaje sobie sprawe,powiem nieskromnie ze potrafie odroznic
dobro od zla i Boga od diabla,wiec zadem czarcisko nie ma ze mna zadnych
szans:-).
Post by b***@poczta.onet.pl
Prawda piszesz nie jest zapisana w Bibli. Pismo piszesz jest "pomoca naukowa"
Raz iz jest to przerazliwie pusty osad wiejacy smiercia, bo jakaz to pomoca
naukowa poznasz serce Boga?
Widzisz Borealu ja sie smierci wcale nie boje i nawet bylbym szczesliwy
gdybym tak jak ateisci mogl uwierzyc ze wszystko sie konczy wraz ze smiercia
fizyczna,niestety w to uwierzyc nie moge.Ale ja mam do Boga pelne
bezgraniczne zaufanie i wiem da mi to na co sobie zasluzylem,do czego sie
nadaje i ani mniej,ani wiecej.
Ale moze pomysl Ty o sobie,czy rzeczywiscie kochasz Boga i Jezusa,czy tez
kochasz tylko nagrode wiecznego zycia ktora zostala Ci obiecana ?
Czy gdybys mial umrzec na wieki i Twoja wiara nie przynioslaby Ci zadnej
nagrody to rowniez tak samo kochalbys Boga i Jezusa ?
Bo zobacz co mowi sam Jezus:
Mt 10:39
39. Kto chce znaleŒæ swe ¿ycie, straci je, a kto straci swe ¿ycie z mego
powodu, znajdzie je.
(BT)
Natomiast serce Boga poznajesz tylko i wylacznie poprzez milosc i wszystkie
religie ktore ucza milosci prowadza do serca Boga.
Dostalem od Boga wolna wole {przynajmniej na tyle jest wolna} wiec mam nie
tylko do tego prawo,ale rowniez i obowiazek aby odroznic dobro od zla,a Boga
od diabla.
Post by b***@poczta.onet.pl
"Kto gardzi Mn± i nie przyjmuje s³ów moich, ten ma swego sêdziego: s³owo,
które powiedzia³em, ono to bêdzie go s±dziæ w dniu ostatecznym."
Ewangelia Jana 10:48
A na czym Twoim zdaniem ta pogarda ma polegac ?
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Borealu,za posrednictwem tego wlasnie komputera saczy sie Twoja nienawisc,a
nienawisc jest najgorszym zlem jakie moze na tym swiecie istniec.
Post by b***@poczta.onet.pl
"¯ywe bowiem jest s³owo Bo¿e, skuteczne i ostrzejsze ni¿ wszelki miecz
obosieczny, przenikaj±ce a¿ do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i
szpiku,
Post by b***@poczta.onet.pl
zdolne os±dziæ pragnienia i my¶li serca . Nie ma stworzenia, które by by³o
przed Nim niewidzialne, przeciwnie, wszystko odkryte i ods³oniête jest
przed
Post by b***@poczta.onet.pl
oczami Tego, któremu musimy zdaæ rachunek."
Hebrajczykow 4:12
Zywe slowo Borealu jest tylko i wylacznie wtedy jesli masz go w swoim sercu,
w Pismie jest tylko martwym slowem.
Post by b***@poczta.onet.pl
Oto czym jest Slowo Boga. Nie jest to rzadna "pomoc naukowa" ale miecz ktory
tnie ludzki falsz az do kosci.
Nawet krzyzuje mesjasza,bo przeciez nic innego tylko Slowo Boga ukrzyzowalo
Jezusa.
Post by b***@poczta.onet.pl
"Nie s±dŒcie, ¿e przyszed³em pokój przynie¶æ na ziemiê. Nie przyszed³em
przynie¶æ pokoju, ale miecz."
Mateusza 10:34
Get that? Miecz prawdy dla nalezacych do ojca klamstw.
Wyrywasz wersy z kontekstu i usilujesz je wmanipulowac do swojej "zaklamanej
prawdy".A co powiesz na te wersy i jak je powiazesz z tym zacytowanym przez
Ciebie ?
Mt 5:9
9. B³ogos³awieni, którzy wprowadzaj± pokój, albowiem oni bêd± nazwani synami
Bo¿ymi.
(BT)
Jn 14:27
27. Pokój zostawiam wam, pokój mój dajê wam. Nie tak jak daje ¶wiat, Ja wam
dajê. Niech siê nie trwo¿y serce wasze ani siê lêka.
(BT)
Jn 16:33
33. To wam powiedzia³em, aby¶cie pokój we Mnie mieli. Na ¶wiecie doznacie
ucisku, ale miejcie odwagê: Jam zwyciê¿y³ ¶wiat.
(BT)
Ef 1:2
2. £aska wam i pokój od Boga Ojca naszego i od Pana Jezusa Chrystusa!
(BT)
Ef 2:17
17. A przyszed³szy zwiastowa³ pokój wam, którzy¶cie daleko, i pokój tym,
którzy blisko,
(BT)
2 Tes 1:2
2. £aska wam i pokój od Boga, Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa!
(BT)
Hbr 12:14
14. Starajcie siê o pokój ze wszystkimi i o u¶wiêcenie, bez którego nikt nie
zobaczy Pana.
(BT)

Jak sam widzisz cos Twoj miecz calkowicie sie wyszczerbil i zardzewia i
podobnie jest z "Twoja prawda" oparta na mieczu.Bez pokoju nie zobaczysz
Pana i nic Ci w tym nie pomoze wers z mieczem.

Adam
Hubert
2004-05-21 15:03:08 UTC
Post by Adam
A dlaczegoz by nie,skoro buddysci wydaja sie byc bardziej nasladowcami
Chrystusa niz sami chrzescijanie ?
Co to znaczy wydają się być? Niestety, buddystom baaardzo daleko do
Chrystusa...
Co nie przekreśla możliwości ich zbawienia - to tak, by uniknąć pytań i
ataków :-)
Post by Adam
Oczywiscie ze zdaje sobie sprawe,powiem nieskromnie ze potrafie odroznic
dobro od zla i Boga od diabla,wiec zadem czarcisko nie ma ze mna zadnych
szans:-).
No, wydałeś świadectwo o sobie jak najbardziej. To nie tyle nieskromne,
co niebezpieczne i zarozumiałe...
Uprzytomnij sobie, że szatan to anioł obdarzony olbrzymymi
możliwościami, włącznie z możliwością czynienia cudów. To olbrzymia
inteligencja. Radzę znaczną ostrożność!
Post by Adam
Ale ja mam do Boga pelne bezgraniczne zaufanie i wiem da mi to
na co sobie zasluzylem,do czego sie nadaje i ani mniej,ani wiecej.
Ja bym na Twoim miejscu jednak sięgał po co innego - po Miłosierdzie,
nie po Sprawiedliwość. Bo jeśli dostaniesz to na co zasłużyłeś, a czego
oczekujesz to się zdziwisz i niewesołą będziesz miał minę...

pozdrawiam
Hubert

Ludzie są fajni jak są skromni :-)
Adam
2004-05-21 20:35:58 UTC
Post by Adam
A dlaczegoz by nie,skoro buddysci wydaja sie byc bardziej nasladowcami
Chrystusa niz sami chrzescijanie ?
Co to znaczy wydaj± siê byæ? Niestety, buddystom baaardzo daleko do
Chrystusa...
Co nie przekre¶la mo¿liwo¶ci ich zbawienia - to tak, by unikn±æ pytañ i
ataków :-)
Mierzyles ta odleglosc i wiesz ze sa bardzo daleko ?
Mat. 7:1
1. Nie s±dŒcie, aby¶cie nie byli s±dzeni.
(BW)
Mat. 7:3
3. A czemu widzisz ŒdŒb³o w oku brata swego, a belki w oku swoim nie
dostrzegasz?
(BW)
Buddysci mimo ze nie sa nasladowcami Chrystusa wykonuja wiecej z tego co
zalecal Jezus niz ci ktorzy nazywaja siebie chrzescijanami.
A o tym kto zostanie zbawiony to mysle ze zadecyduje nie kto inny tylko sam
Bog,wiec nie wypada nam ludziom wchodzic w kompetencje Boga:-).
Post by Adam
Oczywiscie ze zdaje sobie sprawe,powiem nieskromnie ze potrafie odroznic
dobro od zla i Boga od diabla,wiec zadem czarcisko nie ma ze mna zadnych
szans:-).
No, wyda³e¶ ¶wiadectwo o sobie jak najbardziej. To nie tyle nieskromne,
co niebezpieczne i zarozumia³e...
Uprzytomnij sobie, ¿e szatan to anio³ obdarzony olbrzymymi
mo¿liwo¶ciami, w³±cznie z mo¿liwo¶ci± czynienia cudów. To olbrzymia
inteligencja. Radzê znaczn± ostro¿no¶æ!
Cuda dokonywane przez szatana moga byc niebezpieczne tylko dla tych, na
ktorych cuda dzialaja i ich wiara opiera sie na cudownosciach.Dla mnie cuda
sa nieistotne i nie maja zadnego znaczenia,tak wiec i cuda szatana sa
zupelnie niegrozne:-).
Post by Adam
Ale ja mam do Boga pelne bezgraniczne zaufanie i wiem da mi to
na co sobie zasluzylem,do czego sie nadaje i ani mniej,ani wiecej.
Ja bym na Twoim miejscu jednak siêga³ po co innego - po Mi³osierdzie,
nie po Sprawiedliwo¶æ. Bo je¶li dostaniesz to na co zas³u¿y³e¶, a czego
oczekujesz to siê zdziwisz i nieweso³± bêdziesz mia³ minê...
Tak to wyglada jak mierzysz wszystkich swoja wlasna miarka:-).
Otoz sprobuj sobie wyobrazic ze ja nie mam zadnych oczekiwan,a skoro niczego
nie oczekuje to w zadnym wypadku nie moge byc rozczarowany i zawiedziony.

Pozdr.
Adam
Hubert
2004-05-24 12:29:05 UTC
Post by Adam
Mierzyles ta odleglosc i wiesz ze sa bardzo daleko ?
Tak. Ktoś kto nie wierzy w Boga, a tym bardziej w Boga osobowego musi
być baaaardzo daleko od tego Boga. To takie trudne do pojęcia?
Po co naciągasz fakty?
Lecz ja nie bronię buddystom być buddystami. A gdybym umiał to bym
starał się im pomagać być lepszymi buddystami. Bo głęboko wierzę, że
szczere poszukiwanie Dobra musi doprowadzić do Dobrego Boga.
Post by Adam
Mat. 7:1
1. Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni.
A co nazywasz sądzeniem? Ja buddystów nie sądzę. Coś mi imputujesz...
Post by Adam
Buddysci mimo ze nie sa nasladowcami Chrystusa wykonuja wiecej z tego co
zalecal Jezus niz ci ktorzy nazywaja siebie chrzescijanami.
A... Tu Cię mamy... Ten tekst cytowałeś do siebie?
Mat. 7:1
Post by Adam
A o tym kto zostanie zbawiony to mysle ze zadecyduje nie kto inny tylko sam
Bog,wiec nie wypada nam ludziom wchodzic w kompetencje Boga:-).
Ja nic o zbawieniu buddystów nie pisałem. Czytaj uważnie! Z WIELKIM
ubolewaniem stwierdzam, że umiejętność czytania ze zrozumieniem zanika
w tempie zastraszającym...
Post by Adam
[...]
Czy zdajesz sobie sprawę, że stworzyłeś własną religię?
Post by Adam
Post by Hubert
[...]
To nie jest moja miarka. To jest miarka Jezusa Chrystusa.
I Ty mienisz się, że Go znasz?
Post by Adam
Otoz sprobuj sobie wyobrazic ze ja nie mam zadnych oczekiwan,a skoro niczego
nie oczekuje to w zadnym wypadku nie moge byc rozczarowany i zawiedziony.
Masz swoje oczekiwania, przecież pisałeś: "da mi to na co sobie
zasluzylem,do czego sie nadaje i ani mniej,ani wiecej."

Po co ta szopka??? Tak daleko nie zajdziesz...

Adam
2004-05-24 16:05:41 UTC
Post by Adam
Mierzyles ta odleglosc i wiesz ze sa bardzo daleko ?
Tak. Kto¶ kto nie wierzy w Boga, a tym bardziej w Boga osobowego musi
byæ baaaardzo daleko od tego Boga. To takie trudne do pojêcia?
Po co naci±gasz fakty?
Fakty to naciagasz Ty,bowiem upraszczasz i wypaczasz ewangelie Chrystusa.
1 Jn 4:20
20. Je¶liby kto¶ mówi³: Mi³ujê Boga, a brata swego nienawidzi³, jest k³amc±,
albowiem kto nie mi³uje brata swego, którego widzi, nie mo¿e mi³owaæ Boga,
którego nie widzi.
(BT)
Mnie sie wydaje ze wedle nauki Jezusa blizej Boga jest ten kto sie stara
nasladowac Chrystusa i wypelniac Jego zalecenia zawarte w ewangelii,a nie
tylko wierzy w jakies imaginacje.
Poza tym Jezus objawil nam blizej nieokreslonego Boga-Ojca Niebieskiego,a
nie zadna konkretna osobe Boga.To tylko pozadliwosc pozniejszych wyznawcow
nadala Bogu ksztalt osoby.
1 Jn 4:7
7. Umi³owani, mi³ujmy siê wzajemnie, poniewa¿ mi³o¶æ jest z Boga, a ka¿dy,
kto mi³uje, narodzi³ siê z Boga i zna Boga.
(BT)
1 Jn 4:12
12. Nikt nigdy Boga nie ogl±da³. Je¿eli mi³ujemy siê wzajemnie, Bóg trwa w
nas i mi³o¶æ ku Niemu jest w nas doskona³a.
(BT)
Czyzbysmy mieli inne Biblie ?:-).
Lecz ja nie broniê buddystom byæ buddystami. A gdybym umia³ to bym
stara³ siê im pomagaæ byæ lepszymi buddystami. Bo g³êboko wierzê, ¿e
szczere poszukiwanie Dobra musi doprowadziæ do Dobrego Boga.
A masz jakakolwiek mozliwosc zabronienia ?
Post by Adam
Mat. 7:1
1. Nie s±dŒcie, aby¶cie nie byli s±dzeni.
A co nazywasz s±dzeniem? Ja buddystów nie s±dzê. Co¶ mi imputujesz...
Stwierdzajac ze sa baaardzo daleko od Chrystusa przeciez ich juz osadziles i
w dodatku weszles w kompetencje Chrystusa.
Post by Adam
Buddysci mimo ze nie sa nasladowcami Chrystusa wykonuja wiecej z tego co
zalecal Jezus niz ci ktorzy nazywaja siebie chrzescijanami.
A... Tu Ciê mamy... Ten tekst cytowa³e¶ do siebie?
Mat. 7:1
Nie s±dŒcie, aby¶cie nie byli s±dzeni...
Postaraj sie rozumiec snaczenie poszczegolnych wyrazen.Ja nie osadzam ludzi
{ta kompetencje pozostawiam calkowicie Bogu} natomiast moim obowiazkiem jako
czlowieka jest ocena czynow dokonywanych przez ludzi. Zauwaz ta roznice:
osadzanie ludzi i wchodzenie w kompetencje Boga jak np.twierdzenie ze ktos
bedzie zbawiony lub potepiony,jest daleko czy tez blisko od Boga i ocena
czynow dokonywanych przez ludzi czy sa one zgodne z zaleceniami
Chrystusa,czy tez niezgodne.Widzisz ta roznice ?
Post by Adam
A o tym kto zostanie zbawiony to mysle ze zadecyduje nie kto inny tylko sam
Bog,wiec nie wypada nam ludziom wchodzic w kompetencje Boga:-).
Ja nic o zbawieniu buddystów nie pisa³em. Czytaj uwa¿nie! Z WIELKIM
ubolewaniem stwierdzam, ¿e umiejêtno¶æ czytania ze zrozumieniem zanika
w tempie zastraszaj±cym...
Pisales "ze sa baaardzo daleko od Chrystusa" a przeciez o tym czy sa daleko
czy tez blisko decyduje nie kto inny tylko sam Chrystus,wszedles wiec w
kompetencje Chrystusa.
Post by Adam
[...]
Czy zdajesz sobie sprawê, ¿e stworzy³e¶ w³asn± religiê?
Nie,to Ty sobie nie zdajesz sprawy ze nie znasz religii.Gdybys bowiem znal
to bys nie pisal tworzeniu czegos co zostalo bardzo dawno stworzone.
Post by Adam
[...]
I Ty mienisz siê, ¿e Go znasz?
Mozesz podac zrodlowo ta miarke,czy tylko sobie Jezusem Chrystusem wycierasz
usta ?
Bo ja Ci podam:
Mt 10:39
39. Kto chce znaleŒæ swe ¿ycie, straci je, a kto straci swe ¿ycie z mego
powodu, znajdzie je.
(BT)
Jak wiec widzisz ze slow samego Jezusa jasno wynika ze kto poprzez wiare
chce zyskac swe zycie i nagrode to nie zyska nic.
Post by Adam
Otoz sprobuj sobie wyobrazic ze ja nie mam zadnych oczekiwan,a skoro niczego
nie oczekuje to w zadnym wypadku nie moge byc rozczarowany i zawiedziony.
Masz swoje oczekiwania, przecie¿ pisa³e¶: "da mi to na co sobie
zasluzylem,do czego sie nadaje i ani mniej,ani wiecej."
Czyli Ty wiesz lepiej ode mnie co ja mam,a czego nie mam:-).
To ze wiem iz mi da to co dla mnie bedzie odpowiednie i najlepsze nie jest
zadnym oczekiwaniem {jest to tylko pelne bezgraniczne zaufanie} bowiem
zupelnie nie wiem co bedzie dla mnie i odpowiednie i najlepsze.
Po co ta szopka??? Tak daleko nie zajdziesz...
Co nazywasz szopka ?

Pozdr.
Adam
Bernard
2004-05-19 18:59:50 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Tu nie chodzi o moje czy twoje poglady. Tu w ogole nie chodzi o nas ale o
PRAWDE.
Boreal
Borealciu,

Je¶li tak bardzo chodzi Ci o PRAWDÊ, to czemu notorycznie odsy³asz nas do
stron www, na których znajdujemy oczywiste K£AMSTWA dotycz±ce KK i jego
nauczania oraz sam takie K£AMSTWA rozpowszechniasz?

Czym, je¶li nie k³amstwem, jest np. twierdzenie, ¿e "wg. Biblii celibat jest
be", je¶li w tej samej Biblii czytamy, ¿e celibat jest cacy?
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 16:37:33 UTC
No to jako nieignorant pokaż w Biblii słowa Jezusa "oto symbol mojego
ciała", ok?
Jest to zupelnie nie na temat i nie dam sie wciagnac w to. Ale w ramach
wyjatku dwa cytaty. Uprzedzam iz nie bede do tego watku wracal w tym post.

"Następnie wziął chleb, odmówiwszy dziękczynienie połamał go i podał
mówiąc: "To jest Ciało moje, które za was będzie wydane: to czyńcie NA MOJA
PAMIATKE!"

Lukasza 22:19

"Podobnie, skończywszy wieczerzę, wziął kielich, mówiąc: "Ten kielich jest
Nowym Przymierzem we Krwi mojej. Czyńcie to, ile razy pić będziecie, NA MOJA
PAMIATKE". Ilekroć bowiem spożywacie ten chleb albo pijecie kielich, śmierć
Pańską głosicie, aż przyjdzie."

1 List Pawla do Koryntian 11:25-26

Boreal
Bernard
2004-05-19 18:56:09 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
[...]
"Nastêpnie wzi±³ chleb, odmówiwszy dziêkczynienie po³ama³ go i poda³
mówi±c: "To jest Cia³o moje, które za was bêdzie wydane: to czyñcie NA
MOJA
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pami±tkê Jezus nakaza³ ³amaæ symbol cia³a, czy cia³o? Jak to
powiedzia³ Jezus?
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 19:25:23 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pamiątkę Jezus nakazał łamać symbol ciała, czy ciało? Jak to
powiedział Jezus?
Dalem ci cytaty swiadczace o ustanowieniu Pamiatki wieczerzy Panskiej.
Probojesz znow rozmydlac temat. Wroc do tematu tego postu. Jesli masz cos do
powiedzenia na temat, jesli potrafisz odpowiedziec na cztery zadane pytania to
zrob to. Jesli nie to zamilcz.

Boreal
Bernard
2004-05-19 21:22:27 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
PAMIATKE!"
Czy na pami±tkê Jezus nakaza³ ³amaæ symbol cia³a, czy cia³o? Jak to
powiedzia³ Jezus?
Dalem ci cytaty swiadczace o ustanowieniu Pamiatki wieczerzy Panskiej.
Dziêki. Bez Ciebie nigdy nie wiedzia³bym, ¿e Jezus to zrobi³ ;).
Post by b***@poczta.onet.pl
Probojesz znow rozmydlac temat. Wroc do tematu tego postu. Jesli masz cos do
Nie, to Ty rozmydlasz, bo zada³em Ci proste pytanie: Czy Jezus nakaza³ ³amaæ
SYMBOL swojego cia³a, czy swoje cia³o. Oczywi¶cie jedynym kryterium ma byæ
zapis biblijny, bo jak nie Biblia, to TRADYCJA, a jak tradycja, to co¶
niegodnego tylkobiblijnego protestanta. No wiêc jak to jest z tym SYMBOLEM
cia³a na pami±tkê Jezusa w Biblii? I proszê nie rozmydlaæ i nie zmieniaæ
tematu.
Post by b***@poczta.onet.pl
powiedzenia na temat, jesli potrafisz odpowiedziec na cztery zadane pytania to
zrob to. Jesli nie to zamilcz.
Najpierw odpowiedz na moje JEDNO pytanie, na które ni cholery nie chcesz
odpowiedzieæ i to od minimum pó³ roku. Je¶li nie to zamilcz ;).
Hiacynt
2004-05-23 14:00:50 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Probojesz znow rozmydlac temat. Wroc do tematu tego postu. Jesli masz
cos
Post by b***@poczta.onet.pl
do
[...]
Obawiam siê, Wielce Uczony Bracie w Wierze, ¿e zapuszczasz siê w tereny
niego¶cinne. Je¿eli tak na to spogl±daæ, to aposto³owie s± z definicji
'¶wiat³em ¶wiata' (Mateusz 5;14). Mieszkali obok elektrowni atomowej, czy
co? :-) OdpowiedŒ, jak mi siê wydaje, bêdzie taka: istnieje pewna teza. Jej
interpretacja jest ju¿ wytworem 'tradycji', bo jak na to nie patrzeæ, to
protestanci wszelkiej odmiany, chrze¶cijanie wschodni i katolicy maj±
tradycjê, bo ju¿ ka¿de najmniejsze wyja¶nienie 'jak to rozumieæ' tworzy
tradycjê. Jedne tradycje s± starsze, inne m³odsze, jedne wynikaj± z
rozmaitych rozwa¿añ, które przenika³y przez wieki teologicznych sporów, inne
bêd± prost± wyk³adni± 'jak ja to rozumiem'. Mo¿e to wynik przepracowania,
ale od pewnego czasu podchodzê do wszelkich tradycji z szacunkiem i uwag±.
Ale wracaj±c do rzeczy, gdyby tak odrzuciæ wszelkie tradycje, to by nale¿a³o
przyj±c, ¿e chleb i wino to Cia³o i Krew Chrystusa i koniec. Koniec, bez
¿adnego komentarza, czy to przeistoczenie, symbol, realna obecno¶æ, duchowa,
czy inna. Cz³owiek tego nie wytrzyma i bêdzie sobie stara³ wyjasniaæ, bo w
koñcu jest istot± my¶l±c± i dociekliw±.

Hiacintus
Bernard
2004-05-23 21:04:26 UTC
Post by Hiacynt
[...]
Ano dok³adnie tak. I w³a¶nie to usi³ujê kol. Borealciowi uzmys³owiæ. I nie
wychodzi...
Piere
2004-05-19 19:35:06 UTC
A co "boreaologia" mowi na temat tego fragmentu:

J 6:53-55:

Rzek³ do nich Jezus: <Zaprawdê, zaprawdê, powiadam wam: Je¿eli nie bêdziecie
spo¿ywali Cia³a Syna Cz³owieczego i nie bêdziecie pili Krwi Jego, nie
bêdziecie mieli ¿ycia w sobie. Kto spo¿ywa moje Cia³o i pije moj± Krew, ma
¿ycie wieczne, a Ja go wskrzeszê w dniu ostatecznym. Cia³o moje jest
prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem
b***@poczta.onet.pl
2004-05-19 20:57:23 UTC
Rzekł do nich Jezus: <Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie
spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie
będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma
życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest
prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem
Moge Ci tylko powiedziec jak te Slowa rozumiec w kontekscie Slowa Bozego.
Cialem i krwia Chrystusa, pokarmem ktory daje prawdziwe zycie sa Jego Slowa,
Jego nauka, Jego Prawda.

"Jam jest chleb życia. Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli."

Jana 6:48-49

Chrystus dokonuje kontrastu miedzy fizyczna konsumpcja pokarmu (jedli mannę) a
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb życia)

"Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem."

Jana 6:55

Chrystus wskazuje co jest prawdziwym pokarmem a jest nim Jego Slowo.
Warto tu spojzec na nastepujace Slowo Pana:

"Odpowiedział mu Jezus: "Napisane jest: Nie samym chlebem żyje człowiek"
Lukasza 4:4

I w oryginale ze ST:

"Utrapił cię, dał ci odczuć głód, żywił cię manną, której nie znałeś ani ty,
ani twoi przodkowie, bo chciał ci dać poznać, że nie samym tylko chlebem żyje
człowiek, ale człowiek żyje wszystkim, co pochodzi z ust Pana"

Ksiega Powtorzonego Prawa 8:3

"To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli
wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki".

Jana 6:58

Chrsystus jeszcze raz dystansuje sie od konsumpcji FIZYCZNEJ ale daje nam do
zrozumienia iz chodzi o cos innego (nie jest on taki jak ten)

W podsumowaniu po niezrozumieniu i zgorszeniu uczniow w wersetach Jana 6:60-61
Jezus Chrystus raz jeszcze wyjasnia o jaki chleb tu chodzi i w jakim sensie
mamy to rozumiec:

"Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam
powiedziałem, są duchem i są życiem."

Jana 6:63

To Duch daje zycie nie fizyczny chleb i mowa tu o zyciu wiecznym. Tym nowym
duchowym chlebem i duchowym napojem sa SLOWA Chrystusa. Jego NAUKA. I to
mamy "spozywac" duchowo (Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są
życiem.)

Twierdzenie iz spozywanie Chrsytusa pod postacia oplatka ktory sie przemienia
ale sie nie przemienia i wina ktore sie przemienia ale sie nie przemienia jest
jednym wielkim nieporozumieniem i doslownym wzieciem Slow Chrsytusa kiedy on
mowi przenosnia i obrazem aby pokazac nam DUCHOWA PRAWDE.

Takie niezrozumienie i taka doslowna interpretacja jezyka DUCHOWEGO przypomina
reakcje zydow ktorzy rowniez tego niezrozumieli:

"Ale Żydzi szemrali przeciwko Niemu, dlatego że powiedział: "Jam jest chleb,
który z nieba zstąpił."

Jana 6:41

To tyle Pierre. Ten watek jest zupelnie nie na temat ktory poryszylem w tym
poscie a jest to mianowicie Biblijne uzasadnienie tez gloszonych przez KK w
punkcie 969 KKK.
Bernard
2004-05-19 21:34:17 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Piere
[...]
Tylko nie zapomnij powiedzieæ, sk±d wiesz, ¿e w³a¶nie tak nale¿y je
rozumieæ!
Post by b***@poczta.onet.pl
Cialem i krwia Chrystusa, pokarmem ktory daje prawdziwe zycie sa Jego Slowa,
Jego nauka, Jego Prawda.
"Jam jest chleb ¿ycia. Ojcowie wasi jedli mannê na pustyni i pomarli."
Jana 6:48-49
Chrystus dokonuje kontrastu miedzy fizyczna konsumpcja pokarmu (jedli
mannê) a
Post by b***@poczta.onet.pl
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb ¿ycia)
Jako¶ ni cholery nie widaæ takich s³ów Jezusa i tego kontrastu w powy¿szych
fragmentach. Czy¿by znów pastor nakaza³ tak rozumieæ to, czego nie ma?
Post by b***@poczta.onet.pl
Jana 6:55
Chrystus wskazuje co jest prawdziwym pokarmem a jest nim Jego Slowo.
No ciekawe, bo wy¿ej stoi, ¿e cia³o, a nie s³owo. Wiêc nie gadaj bzdur, ¿e w
tylkobiblii to wyczyta³e¶.
Post by b***@poczta.onet.pl
"Odpowiedzia³ mu Jezus: "Napisane jest: Nie samym chlebem ¿yje cz³owiek"
Oczywi¶cie ¿e warto, tyle ¿e jest to bez zwi±zku z tym, co powy¿ej.
Post by b***@poczta.onet.pl
Chrsystus jeszcze raz dystansuje sie od konsumpcji FIZYCZNEJ ale daje nam do
zrozumienia iz chodzi o cos innego (nie jest on taki jak ten)
Bzdura. Wcale siê nie dystansuje. Mówi i o jednym i o drugim.
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Czekaj, bo czytam tê ewangeliê i czytam, i nie mogê jako¶ znaleŒæ tego
fragmentu:

"i poda³ swoim uczniom mówi±c w przeno¶ni"

Mo¿esz wskazaæ w tylkobiblii s³owo "przeno¶nia"? Skoro nie mo¿esz pokazaæ
"symbolu", to mo¿e choæ tê "przeno¶niê"?
Post by b***@poczta.onet.pl
Takie niezrozumienie i taka doslowna interpretacja jezyka DUCHOWEGO przypomina
Ok, tylko wska¿, gdzie w ewangelii jest o "jêzyku duchowym".

A je¶li nie wska¿esz ani "symbolu", ani "przeno¶ni", ani "jêzyka duchowego",
to przestañ pisaæ dyrdyma³y o tylkobiblijno¶ci Twojej neoprotestanckiej
mitologii i przyznaj wreszcie, ¿e to po prostu TRADYCJA Twojego ko¶ció³ka.
Post by b***@poczta.onet.pl
To tyle Pierre. Ten watek jest zupelnie nie na temat ktory poryszylem w tym
poscie a jest to mianowicie Biblijne uzasadnienie tez gloszonych przez KK w
punkcie 969 KKK.
A ja wci±¿ czekam na biblijne (a nie interpretatorskie) uzasadnienie Twoich
starych tez. A czekam du¿o d³u¿ej ni¿ Ty...
b***@poczta.onet.pl
2004-05-20 04:51:34 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb życia)
Jakoś ni cholery nie widać takich słów Jezusa i tego kontrastu w powyższych
fragmentach. Czyżby znów pastor nakazał tak rozumieć to, czego nie ma?
Nie widzisz...

"Jam jest chleb życia. 49 Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli. 50
To jest chleb, który z nieba zstępuje: kto go spożywa, nie umrze. 51 Ja jestem
chlebem żywym, który zstąpił z nieba. Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył
na wieki.

Jana 6:48-51

Czy widzisz przyklad jedzenia ktore zakonczylo sie i tak smiercia w wersecie
49? Czy widzisz wskazanie nowego chleba, nowej manny ktora tym razem prowadzi
do zycia w wersecie 50 i 51?
Jesli tego nie widzisz no to ja ci na oczy nie pomoge :-)
Post by b***@poczta.onet.pl
Czekaj, bo czytam tę ewangelię i czytam, i nie mogę jakoś znaleźć tego
"i podał swoim uczniom mówiąc w przenośni"
Możesz wskazać w tylkobiblii słowo "przenośnia"? Skoro nie możesz pokazać
"symbolu", to może choć tę "przenośnię"?
Nie mozesz? Prosze oto jeden z wielu przykladow:

" A gdy był sam, pytali Go ci, którzy przy Nim byli, razem z Dwunastoma, o
przypowieść. On im odrzekł: "Wam dana jest tajemnica królestwa Bożego, dla
tych zaś, którzy są poza wami, wszystko dzieje się w przypowieściach, aby

patrzyli oczami, a nie widzieli,

słuchali uszami, a nie rozumieli,

żeby się nie nawrócili i nie była im wydana

[tajemnica]".

I mówił im: "Nie rozumiecie tej przypowieści? Jakże zrozumiecie inne
przypowieści?"

Marka 4:10-13

I tak jest do dzisiaj. To patrzenie i to sluchanie...
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Takie niezrozumienie i taka doslowna interpretacja jezyka DUCHOWEGO
przypomina
Ok, tylko wskaż, gdzie w ewangelii jest o "języku duchowym".
Prosze bardzo:

"Otóż myśmy nie otrzymali ducha świata, lecz Ducha, który jest z Boga, dla
poznania darów Bożych. A głosimy to nie uczonymi słowami ludzkiej mądrości,
lecz pouczeni przez Ducha, przedkładając duchowe sprawy tym, którzy są z
Ducha . Człowiek zmysłowy bowiem nie pojmuje tego, co jest z Bożego Ducha.
Głupstwem mu się to wydaje i nie może tego poznać, bo tylko duchem można to
rozsądzić. Człowiek zaś duchowy rozsądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie
jest sądzony . Któż więc poznał zamysł Pana tak, by Go mógł pouczać? My
właśnie znamy zamysł Chrystusowy.

1Koryntian 2:12-16

Przeczytaj te slowa kilka razy.Moze dam ci tez po angielsku bo znasz ten jezyk
a pewne rzeczy widac inaczej w tym jezyku.

" Now we have received, not the spirit of the world, but the Spirit who is
from God, so that we may know the things freely given to us by God, which
things we also speak, not in words taught by human wisdom, but in those
taught by the Spirit, combining spiritual thoughts with spiritual words.
But a natural man does not accept the things of the Spirit of God, for they
are foolishness to him; and he cannot understand them, because they are
spiritually appraised.
But he who is spiritual appraises all things, yet he himself is appraised
by no one.
For WHO HAS KNOWN THE MIND OF THE LORD, THAT HE WILL INSTRUCT HIM? But we
have the mind of Christ."

1Corinthians 2:12-16 NASB
Post by b***@poczta.onet.pl
A jeśli nie wskażesz ani "symbolu", ani "przenośni", ani "języka duchowego",
to przestań pisać dyrdymały o tylkobiblijności Twojej neoprotestanckiej
mitologii i przyznaj wreszcie, że to po prostu TRADYCJA Twojego kościółka.
uwierz mi czlecze kiedy ci pisze iz to co wiem nie pochodzi z
jednego "kosciolka" ale z wielu, wielu niezaleznych zrodel ktore
jednak "zadziwiajaco" sa zgodne ze soba.
Czy myslisz iz moglbym pokazywac nonopol i tyranie KK i jednoczesnie sam slepo
komus wierzyc? Zastanow sie nad tym.
Post by b***@poczta.onet.pl
A ja wciąż czekam na biblijne (a nie interpretatorskie) uzasadnienie Twoich
starych tez. A czekam dużo dłużej niż Ty...
"Wszystko ma swój czas,
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem ...

czas milczenia i czas mówienia..."

Ksiega Koheleta 3:1,7

Boreal
Bernard
2004-05-20 06:59:05 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
Jako¶ ni cholery nie widaæ takich s³ów Jezusa i tego kontrastu w powy¿szych
fragmentach. Czy¿by znów pastor nakaza³ tak rozumieæ to, czego nie ma?
Nie widzisz...
Nie widzê w odniesieniu do tego fragmentu i zdarzenia, bo ich tam NIE MA.
Biblia jest d³uga, i przy opisie inego zdarzenia znajdziesz zawsze s³owa,
których potrzebujesz, tyle, ¿e odnosz± siê one do czego innego, o czym
raczysz zapominaæ, doklejaj±c je w miejscu, gdzie ich nie ma.
Post by b***@poczta.onet.pl
"Jam jest chleb ¿ycia. 49 Ojcowie wasi jedli mannê na pustyni i pomarli.
50
Post by b***@poczta.onet.pl
To jest chleb, który z nieba zstêpuje: kto go spo¿ywa, nie umrze. 51 Ja
jestem
Post by b***@poczta.onet.pl
chlebem ¿ywym, który zst±pi³ z nieba. Je¶li kto spo¿ywa ten chleb, bêdzie
¿y³
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Widzê, tylko ¿e w tym fragmencie ani s³owa nie ma o symbolu, przeno¶ni ani
s³owie, które jest chlebem. Jest tylko Jezus do spo¿ywania.
Post by b***@poczta.onet.pl
Jesli tego nie widzisz no to ja ci na oczy nie pomoge :-)
A kto pomo¿e Tobie, który widzisz to, czego nie ma?
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
[...]
" A gdy by³ sam, pytali Go ci, którzy przy Nim byli, razem z Dwunastoma, o
przypowie¶æ. On im odrzek³: "Wam dana jest tajemnica królestwa Bo¿ego,
dla
Post by b***@poczta.onet.pl
tych za¶, którzy s± poza wami, wszystko dzieje siê w przypowie¶ciach, aby
Bardzo dobry przyk³ad, tylko dotycz±cy czego¶ zupe³nie innego ni¿ spo¿ywanie
cia³a i krwi. Czy na podstawie tego tekstu zaraz udowodnisz, ¿e ¶mieræ i
zmartwychwstanie by³y w przeno¶ni? A mo¿e kiedy Jezus nakaza³ uczniom
zarzuciæ sieæ z drugiej strony i wyci±gn±æ ryby, to sieæ by³a symboliczna,
strona ³odzi duchowa a ryby w przeno¶ni?
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
Ok, tylko wska¿, gdzie w ewangelii jest o "jêzyku duchowym".
Znów trafny cytat i znów zupe³nie nie na temat, bo nie dotyczy cia³a ani
krwi i pami±tki wieczerzy.
Post by b***@poczta.onet.pl
Przeczytaj te slowa kilka razy.Moze dam ci tez po angielsku bo znasz ten jezyk
a pewne rzeczy widac inaczej w tym jezyku.
Nawet po angielsku nie widaæ, ¿eby odnosi³o siê to do wieczerzy.
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Bernard
[...]
Zgodne jedynie w negowaniu nauki katolickiej. Tam, gdzie koñczy siê negacja
tam koñczy siê te¿ zgoda. Przyk³adów parê ju¿ poda³em - vide chrzest.
Post by b***@poczta.onet.pl
Czy myslisz iz moglbym pokazywac nonopol i tyranie KK i jednoczesnie sam slepo
komus wierzyc? Zastanow sie nad tym.
Je¶li pokazujesz co¶, czego nie ma, to ¶lepo komu¶ uwierzy³e¶, ¿e to jest.
Widaæ to równie¿ po tym, ¿e nie przyjmujesz ¿adnych racjonalnych argumentów.
Dobra, dobra. Poczekamy...
Piere
2004-05-20 02:11:26 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by Piere
[...]
(....)
Post by b***@poczta.onet.pl
duchowa potrawa jaka jest jego Slowo (chleb ¿ycia)
Jesli Jezus w przytoczonym fragmencie mowi tylko o "pokarmie duchowym"
i przeciwstawia go "fizycznej konsumpcji pokarmu" to dlaczego
wyraznie rozroznia Cialo i Krew?
Dlaczego w ogole pojawia sie Cialo i Krew?
Co w tamtych czasach cialo i krew mialy wspolnego z ludzkim pokarmem?
b***@poczta.onet.pl
2004-05-20 03:28:24 UTC
Post by Piere
[...]
Czy mowi ci cos zydowskie swieto Passover?

Boreal
Piere
Noo... i co z tego wynika?
Hubert
2004-05-20 15:02:05 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
rejestrowac argumentow ktore moglyby zachwiac twym katolickim systemem
mitologi.
Boreal, jesteś coraz bardziej żenujący. A może nie coraz bardziej, tylko
coraz bardziej to dostrzegam?
Ja Ciebie jako protestanta uważam za brata w wierze w Chrystusa, Ty
najwyraźniej odmawiasz takiego stanu rzeczy katolikom. To już zakrawa na
głęboko posuniętą arogancję (nie mówiąc o ignorancji...)
Odpowiedz mi na pytanie: czy katolicy dostąpią wg Ciebie zbawienia?

I tak się zastanawiam nad KF'em...
Post by b***@poczta.onet.pl
To do prawdy gleboki i wrecz przygniatajacy argument iz:"...nauka Katechizmu
jest oczywista, bo iluś ludzi tak uważa..."
To jest bardzo ważki argument, tyle że oczywiście nie decydujący w
żadnym razie. Ten argument jest swego rodzaju skrótem myślowym, który
postaram się wyjaśnić, ale nie teraz - z braku czasu. I do paru innych
kwestii poruszonych przez Ciebie też postaram się odnieść.
Post by b***@poczta.onet.pl
Na tej samej zasadzie miliony ludzi przystapilo do zbrodniczych organizacji i
patrzylo na eksterminacje wielu wiecej ludzi bo przeciez racja i prawda musza
lezec po stronie wiekszej liczby zaangazowanych osob.
To zupełnie nie ten sam argument...
Post by b***@poczta.onet.pl
Ech... po prostu smutno sie robi kiedy slysze tak gleboko ignoranckie
Uwierz, mi znacznie smutniej... za te Twoje ataki na KK. Może się jednak
opamiętasz? Toż to Jednego Pana wyznajemy.

b***@poczta.onet.pl
2004-05-20 16:55:01 UTC
Post by Hubert
[...]
Zaden kosciol nie gwarantuje zbawienia. Obojetnie czy protestancki,
ortodoksyjny czy tez katolicki. Jedyne co gwarantuje zbawienie jest
autentyczne, szczere i totalne zawierzenie swego zycia Jezusowi Chrystusowi.

"Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że JEZUS JEST PANEM, i w sercu swoim
uwierzysz, że Bóg Go wskrzesił z martwych - osiągniesz zbawienie. Bo sercem
przyjęta wiara prowadzi do usprawiedliwienia, a wyznawanie jej ustami - do
zbawienia."

Rzymian 10:9-10

To powiedziawszy twierdze iz niektore koscioly chrzescijanskie ucza Ewangeli i
ulatwiaja relacje i wzrost w Panu. Inne obrosly mchem i plesnia ludzkich mitow
przez ktora ciezko zobaczyc prawdziwe drzewo zycia - Krzyz i jego Ewangelie.
Post by Hubert
Uwierz, mi znacznie smutniej... za te Twoje ataki na KK. Może się jednak
opamiętasz? Toż to Jednego Pana wyznajemy.
Chwala Jego Imieniu na zawsze.
Post by Hubert
Ludzie są fajni jak są skromni :-)
Wybacz jesli tak nie widac tego co pisze na twoim ekranie. Pisalem juz
wielokrotnie iz nie chodzi tu o mnie.
Ja jestem tylko i az dzieckiem Bozym, podobnie jak i Ty.

Boreal
Hubert
2004-05-21 07:42:15 UTC
Post by BO
1. Gdzie w Pismie Swietym jest napisanne iz macierzynstwo Maryji trwa
nieustannie?
Tak to jest jak się jako Objawienie uznaje _tylko_ Pismo Święte. Przy
czym należy sobie ZDAĆ SPRAWĘ, że obecnie (jak i w czasach M. Lutra)
jest nam NIEZWYKLE trudno zrozumieć do końca przekaz zapisany w Biblii,
który to był znacznie bardziej zrozumiały dla ludzi współczesnych
Księgom NT.

CZY TO TAK TRUDNO SOBIE WYOBRAZIĆ???
Język się zmienia, znaczenia słów też, a jak jeszcze dochodzi totalnie
inny krąg kulturowy i różnica 20 wieków to już nie sposób
ODPOWIEDZIALNIE i BEZ NAJMNIEJSZYCH wątpliwości zinterpretować słowa
Biblii. Ale Luter i jego następcy (przepraszam, co do Lutra to nie mam
takiej pewności...) w osobie m.in. Twojej Borealu, nie mają tu żadnych
zahamowań i wątpliwości, bezkrytycznie i zarozumiale polegając na swoich
wymysłach.

Nawet dziś mówi się, że poezja jest nieprzekładalna z języka na język.
A czyż Biblia nie ma wielu punktów wspólnych z poezją?
Pewien teolog-poeta kiedyś powiedział, że czytanie poezji bardzo się
przydaje w rozumieniu Biblii. I IMHO miał chłop rację.

Skoro tak się sprawy mają, to naprawdę tak trudno jest uznać coś takiego
co się nazywa Tradycją??? Gdzie sens słów i wydarzeń jest przekazywany
"z pokolenia na pokolenie" - czy to nie lepszy pewnik dobrego rozumienia
Słowa Bożego?
BTW: Słowo Boże nie zamyka się w Biblii. Biblia nie ogranicza Słowa
Bożego.

Odrzucając Tradycję jako Objawienie ODCIĘLIŚCIE się właśnie od Korzenia
i Pnia jakim jest Jezus Chrystus...

Ale to tylko pokazuje jak bardzo zamykacie się na działanie Ducha
Świętego. Dla Was protestantów Bóg co powiedział to powiedział i już nic
nie może dodać. A tymczasem "wiatr wieje tam, gdzie chce, i szum jego
słyszysz, lecz nie wiesz, skąd przychodzi i dokąd podąża" i "gdy zaś
przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy."
Doprowadzi znaczy będzie prowadził i doprowadzi do końca.
Toteż Jezus Chrystus i Duch Święty jest w KK w pełni obecny przez cały
czas i Go prowadzi, a czy jest tak z kościołami protestanckimi, które
niespecjalnie dążą do podstawowego pragnienia Chrystusa, którym jest
Jedno? "...aby stanowili jedno, tak jak My jedno stanowimy. Ja w nich, a
Ty we Mnie! Oby się tak zespolili w jedno, aby świat poznał, żeś Ty Mnie
posłał i żeś Ty ich umiłował tak, jak Mnie umiłowałeś."

Tak więc dążmy wspólnie, Borealu, do tego czego pragnął i pragnie nadal
nasz Pan Jezus Chrystus... Ty (Wy) w swoim kościele i ja (my) w KK.
Proszę...

b***@poczta.onet.pl
2004-05-21 18:38:14 UTC
Post by Hubert
BTW: Słowo Boże nie zamyka się w Biblii. Biblia nie ogranicza Słowa
Bożego.
Bog mowi do nas caly czas jednakze wszystko to co do nas mowi musi byc jedna i
koherentna caloscia z tym co Bog powiedzial w Bibli.
Musi poniewaz Bog jest niezmienny i nigdy nie klamie.

"Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam także na wieki."

Hebrajczykow 13:8

W zwiazku wszystko to co jest sprzeczne z ze Slowami Boga zawartymi w Pismie
nie moze pochodzic od Niego.
Post by Hubert
Odrzucając Tradycję jako Objawienie ODCIĘLIŚCIE się właśnie od Korzenia
i Pnia jakim jest Jezus Chrystus...
Nieprawda.
Post by Hubert
[...]
Nikt z tym w kosciolach chrzescijanskich nie dyskutuje. My tym zyjemy i w tym
trwamy.
Post by Hubert
[...]
Pragnieniem Chrystusa jest jedno w Duchu Swietym nie w ramach jakiejs
konkretnej organizacji religijnej ktora wielokrotnie popelnila bledy,
ograniczala dostep do Slowa i pzreklamywala je zaslaniajac sie swym wylacznym
prawem do jego interpretacji.

Post by Hubert
[...]
Dazmy w Duchu Swietym , Duchu Chrystusa bo On jest glowa Kosciola.

Bo
Adam
2004-05-21 21:00:14 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
Bog mowi do nas caly czas jednakze wszystko to co do nas mowi musi byc jedna i
koherentna caloscia z tym co Bog powiedzial w Bibli.
Musi poniewaz Bog jest niezmienny i nigdy nie klamie.
"Jezus Chrystus wczoraj i dzi¶, ten sam tak¿e na wieki."
Hebrajczykow 13:8
W zwiazku wszystko to co jest sprzeczne z ze Slowami Boga zawartymi w Pismie
nie moze pochodzic od Niego.
Joz 10:12
12. W dniu, w którym Pan poda³ Amorytów w moc Izraelitów, rzek³ Jozue w
obecno¶ci Izraelitów: Stañ s³oñce, nad Gibeonem! I ty, ksiê¿ycu, nad dolin±
Ajjalonu!
(BT)
Joz 10:13
13. I zatrzyma³o siê s³oñce, i stan±³ ksiê¿yc, a¿ pom¶ci³ siê lud nad
wrogami swymi. Czy¿ nie jest to napisane w Ksiêdze Sprawiedliwego:
Zatrzyma³o siê s³oñce na ¶rodku nieba i prawie ca³y dzieñ nie spieszy³o do
zachodu?
(BT)
Jak wiec Borealu wyjasnisz powyzsze opisy biblijne w swietle nauki o
heliocentryzmie ?
Kto wiec klamal: Bog w Biblii,czy Kopernik ?
Od kogo wiec pochodzi heliocentrycznosc niezgodna przeciez ze Slowami Boga
zawartymi w Pismie ?

Adam
b***@poczta.onet.pl
2004-05-22 03:55:39 UTC
Post by Adam
[...]
Nie ma tu zadnego problemu chyba iz ma sie obraz Boga ktory jest przez male "b"
Bog moze wszystko. Nie tylko moze zatrzymac na kilka godzin ruch ziemi po
orbicie wokol slonca ale duzo, duzo wiecej.
Moze nawet zamienic cie w nawroconego chrzescijanina...
Zapamietaj Bog moze wszystko, kiedy chce i jak chce nie ma dla niego
ograniczen poza tymi ktore sam sobie postawil. I jednym z takich jest to iz On
jest zawsze prawdomowny.

Boreal
Adam
2004-05-22 08:46:36 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Borealu,skoro twierdzisz ze Bog jest zawsze prawdomowny i jednoczesnie
wierzysz w to ze to ziemia krazy dokola slonca,a nie slonce wokolo ziemi,to
wyjasnij dlaczego Bog w Biblii powiedzial: "I zatrzymalo sie slonce...".
Gdyby Bog mowil w Pismie prawde i tak jak twierdzisz zatrzymal na kilka
godzin ruch ziemi,wowczas powiedzialby: "i zatrzymala sie ziemia" albo tez
"i zatrzymal sie ruch ziemi".A skoro przyjmiemy ze zatrzymal na kilka godzin
ruch ziemi to w Pismie nie powiedzial prawdy,a przynajmniej calej prawdy.
Twierdzac ze Bog zatrzymal na kilka godzin ruch ziemi jednoczesnie
potwierdzasz fakt ze Bog w Pismie oklamal ludzi,oszukujac ich ze zatrzymal
slonce.

Adam
BO
2004-05-24 04:01:18 UTC
Post by Adam
[...]
Przede wszystkim to ty oklamujesz samego siebie...
Odpowiadam na twoj "zarzut." Nie chce mi sie pisac o rzeczach oczywistych ale
widocznie Ty tego potrzebojesz co niniejszym czynie.

Spojrzmy na tekst raz jeszcze:

"A Pan napełnił ich strachem na sam widok Izraela i zadał im wielką klęskę pod
Gibeonem. ścigano ich w stronę wzgórza Bet-Choron i bito aż do Azeki i
Makkedy. 11 Gdy w czasie ucieczki przed Izraelem byli na zboczu pod Bet-
Choron, Pan zrzucał na nich z nieba ogromne kamienie aż do Azeki, tak że
wyginęli. I więcej ich zmarło wskutek kamieni gradowych, niż ich zginęło od
miecza Izraelitów.

12 W dniu, w którym Pan podał Amorytów w moc Izraelitów, rzekł Jozue w
obecności Izraelitów:

"Stań słońce, nad Gibeonem!

I ty, księżycu, nad doliną Ajjalonu!"
13 I zatrzymało się słońce,

i stanął księżyc,

aż pomścił się lud nad wrogami swymi.

Czyż nie jest to napisane w Księdze Sprawiedliwego: "Zatrzymało się słońce
na środku nieba i prawie cały dzień nie spieszyło do zachodu?"

Jozuego 10:10-13

Primo:

Pierwsza rzecza ktora musisz zrozumiec i zauwazyc iz to Jozue wypowiada slowa:
""Stań słońce, nad Gibeonem!" Nie Bog. Bog natomiast honoruje ta prosbe i
wypelnia ja. Geniusz Slowa Bozego jest ewidentny w tym wersecie. Owczesni
ludzie nie wiedzeli o ruchu ziemi, slonca, galaktyki czy o ekspansji
wszechswiata. To co wiedzieli i na czym sie opierali to Bog dla nich zrobil.
Dla nas dzisiaj jest ewidentne iz ziemia krazy wokol slonca i wszyscy
rozumiemy ten tekst iz Pan mogl zwolnic ruch obrotowy ziemi, mogl przesunac
chwilowo os ziemi, mogl dokonac cudu refleksji swiatla etc. Nie wiemy co sie
stalo ale wiemy iz ten dzien zostal przedluzony i rozumiemy iz ten cud zostal
opisany w sposob zrozumialy dla owczesnych ludzi i zrozumialy takze i dla nas
dzisiaj choc widzimy jego inna mechanike. Na tym polega geniusz i zycie Slowa
Boga.

Secundo:

Czepiasz sie po prostu owczesnego stylu mowy i rozumienia swiata. Na tej samej
zasadzie powinienes sie czepiac nadal i dzisiejszych slow: "wschod" i "zachod"
Slonca. Od dzisiaj nie mow do ludzi o wschodzie i zachodzie slonca bo przeciez
klamiesz. Powinienes mowic o 180 stopniowym i 360 stopniowym przesunieciu
ziemi wokol swej osi. Sproboj, zobaczymy z jakim zrozumieniem sie spotkasz.
Czy teraz rozumiesz dlaczego Biblia mowi o "zatrzymaniu" slonca?
Chodzilo o swiadectwo interwencji Boga podane w sposob zrozumialy dla
owczesnych i rowniez dzisiejszych ludzi nie o wyklad o ruchu cial niebieskich.
To Bog zostawil do przekazania poprzez zycie innych okolo 2400 lat pozniej.

Tertio:

Podazajac twym klaustrofobicznym sposobem myslenia i "analizy" mozna by dojsc
rowniez do dalszych wnioskow np. na podstawie tej czesci tekstu:

"Pan zrzucał na nich z nieba ogromne kamienie aż do Azeki, tak że wyginęli."

Moze Pismo tez tutaj klamie no bo jak niefizyczny, nadprzyrodzony byt mogl
rzucac kamieniami?

Widzisz sam iz twoj argument jest bezpodstawny i nie wytrzymuje racjonalnej
krytyki. Slowo Boze jest natchnione i zywe zarowno dla wspolczesnych Jozuemu
jak i dla nas dzisiaj.

Boreal
Hubert
2004-05-24 12:29:05 UTC
Post by Adam
[...]
Mam prośbę... Jak skończysz z tym infantylnym spojrzeniem na rozumienie
Biblii to wróć na listę...

Adam
2004-05-24 16:05:23 UTC
Mam pro¶bê... Jak skoñczysz z tym infantylnym spojrzeniem na rozumienie
Biblii to wróæ na listê...
A ja mam do Ciebie taka prosbe ze jak nie potrafisz odniesc sie do tematu
lub tez nie masz nic do powiedzenie to sie lepiej nie odzywaj,bo takie
trollowanie nikomu nie jest potrzebne.

Pozdr.
Adam
Bo
2004-05-24 18:54:57 UTC
Post by Hubert
Mam prośbę... Jak skończysz z tym infantylnym spojrzeniem na rozumienie
Biblii to wróć na listę...
Infantylny powiadasz... Wiesz ja jestem i chce byc dzieckiem. Jego dzieckiem.
Jeli Ty chcesz byc madry madroscia swiata to prosze...

"Zaprawdę, powiadam wam: Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci,
nie wejdziecie do królestwa niebieskiego. Kto się więc uniży jak to dziecko,
ten jest największy w królestwie niebieskim. I kto by przyjął jedno takie
dziecko w imię moje, Mnie przyjmuje."

Mateusza 18:3-5

Boreal
Hubert
2004-05-26 16:34:50 UTC
Post by Bo
Infantylny powiadasz... Wiesz ja jestem i chce byc dzieckiem. Jego dzieckiem.
Jeli Ty chcesz byc madry madroscia swiata to prosze...
Borealu... Ciebie też proszę byś czytał uważnie...

Moja uwaga NIE była skierowana do Ciebie, tylko do kogoś kto się do
Ciebie zwracał... Oto jego słowa:
Post by Bo
wierzysz w to ze to ziemia krazy dokola slonca,a nie slonce wokolo ziemi,to
wyjasnij dlaczego Bog w Biblii powiedzial: "I zatrzymalo sie slonce..."
Jak jest taka potrzeba to można sprawdzić do kogo.

A co do Twojej uwagi to osobiście rozróżniam "infantylny" od
"dziecięcy".

b***@poczta.onet.pl
2004-05-26 16:44:34 UTC
Post by Hubert
Moja uwaga NIE była skierowana do Ciebie, tylko do kogoś kto się do
Ciebie zwracał...
Sorry, nie zwrocilem uwagi

Bo
s***@poczta.onet.pl
2004-05-28 12:15:41 UTC
A kto powiedział, ze nauka katolicka opiera sie tylko n a Biblii?

Tak naprawde to Biblia (przynajmniej w kwestii Nowego Testamentu) opiera się na
nauce katolickiej (została spisana i zebrana do kupy ho, ho lat po Chrystusie
własnie w oparciu o naukę kościołą powszechnego.
EMET
2004-05-28 15:11:04 UTC
Użytkownik <***@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:***@newsgate.onet.pl...
[...]

<<EMET:>> [ 05.28 ]

KRzK wybrał z Biblii to, co Mu pasuje do Jego doktryn.
Wszak i tak we wszystkim decyduje wykładnia 'Urzędu Nauczycielskiego' KRzK.
Z dokonań patrystyki KRzK też wybiera - wybrał sobie to, co Mu pasuje;
w dziedzinie tłumaczeń widać wiele niedostatków, mówiąc łagodnie ...

Owszem: jest Biblia, lecz jest kwestia = interpretacji =.
Jest też kwestia = poprawności = Jej = przetłumaczenia =.

Dziwnym trafem na Biblii - rzekomo prorzymskokatolickiej - bazują i inne Wyznania;
skąd zatem takie różnice?
Ta sama Biblia - a różnice są.

Co zaś tyczy 'nauki kościoła powszechnego', jak to eufeministycznie określasz,
to ewoluowała ona poprzez wieki; za swoistą cezurę uważany jest przede wszystkim Sobór Nicejski.
Taka np. doktryna Trójcy dopracowywana była przez wieki - nawet do czasów ... Tomasza z Akwinu.
Aparat pojęciowy tak tutaj jak i gdzie indziej - był poprzez wieki dopracowywany.

Interesującym ewementem jest np. podejście typu
"Słownik teologii biblijnej" a "Słownik dogmatyki katolickiej".
Da się dostrzec podejście bardziej biblijne oczywiście w wiadomym 'Słowniku' ...

Ciekawym zjawiskiem są przedsięwzięcia ekumeniczne w dziedzinie zarówno tekstu rezultatywnego
greckiego "NT" jak i samych przekładów z gr. "NT".
Co tyczy 'Biblii Hebraica', to jest to dziedzina bardziej konserwatywna, powiedziałbym.

To tak pod rozwagę

EMET
b***@poczta.onet.pl
2004-05-28 19:49:16 UTC
Post by s***@poczta.onet.pl
[...]
"ho, ho" powiadasz.... Hm gdybys chcial wiedziec cos konkretniej to chce ci
powiedziec iz nie bylo to "ho,ho" ale stosunkowo krotko od 15 do 50 lat po
Zmarchwystaniu Syna Bozego Jezusa Chrystusa. W tak krotkim okresie zostal
spisany caly Nowy Testament.

Nowy Testament nie zostal spisany, nie opieral sie i nie byl depozytem
kosciola rzymsko-katolickiego ale kosciola powszechnego czyli katolickiego.
I jest ogromna roznica pomiedzy tymi dwoma.

Wiele nauk i doktryn kosciola rzymsko-katolickiego nie ma absolutnie zadnych
podstaw i czesto jest nawet sprzeczna z Nowym Testamentem.

Boreal