"Jehowa" - falszywe imie falszywego kultu
Bo
2004-11-02 17:10:06 UTC
Widze na tej stronie coraz naiwniejsze i coraz bardziej aroganckie i
ignoranckie produkcje coraz to swiezszych swiadkow niejakiego jehowy.
Tak sie zastanawiam czy ktorykolwiek z nich zdaje sobie sprawe iz imie na ktore
sie powoluja tzn. "Jehowa" nie wystepuje w Pismie Swietym.
W jezyku hebrajskim nie wystepuje nawet litera: "J"
Jehowa to produkcja sredniowiecznych, katolickich mnichow w Niemczech. Ktorzy
prawdziwe imie YHWH wymieszali z hebrajskim Adonai i wyszlo im Jehowah, Jahweh
etc, etc.
JHWH to nie to samo imie co "YHWH"
Jehowa to nie to samo co "YHWH"
W koncu Jehowa to nie to samo co Yahweh.

Ale to jak widac nie przeszkadzalo Russel jak nie przeszkadza nastepnym
pokoleniom heretykow ktorzy wielbia imie nieznane Abrahamowi, Izaakowi i
Jakubowi.

Nie wiem czego wiecej wsrod swiadkow, ignorancji czy ciemnosci...

Boreal
Mayewsky
Znaczy sie co ? Nie by³o nawet katolickigo Jahwe ? Ani Jezusa ?
Dasju
2004-11-02 17:30:52 UTC
Post by Bo
[...]
Uczepili sie tego bóstwa bo mozna dzieki temu pod przykrywką tzw. religijności
usankcjonowac barbarzyńskie emocje:zazdrość,gniew,mściwość itp.Oni tym żyją,w
tym jest cały problem.Mucha myśli,ze jej drążenie w kale to przejaw jej
wrazliwości.Och,ciemno to widze.

Rados³aw K.
2004-11-02 18:30:48 UTC
Post by Bo
JHWH to nie to samo imie co "YHWH"
Jehowa to nie to samo co "YHWH"
W koncu Jehowa to nie to samo co Yahweh.
w ogóle aby by³o poprawnie powinno siê po prostu wymawiaæ to imiê "jod he
vav he" czyli odczytywaæ jego kolejne litery, a tak w ogóle to jest "jehowa
elohim" tylko nie pamiêtam gdzie to mo¿na znaleŒæ w ¿ygowskiej biblii
b***@poczta.onet.pl
2004-11-02 20:01:06 UTC
w ogóle aby było poprawnie powinno się po prostu wymawiać to imię "jod he
vav he" czyli odczytywać jego kolejne litery, a tak w ogóle to jest "jehowa
elohim" tylko nie pamiętam gdzie to można znaleźć w żygowskiej biblii
W ogole pragnac byc ortodoksyjnym, a swiadkowie lubia sie takimi jawic to
tetragrammaton YHWH nie powinno sie w ogole wymawiac. I ortodoksyjni zydzi nie
wymawiaja tego imienia i zamiast tego uzywaja imion zastepczych.

Jak widac ten fakt nie powstrzymal "ortodoksyjnych" swiadkow ktorzy nietylko
to imie proboja wymawiac ale je zbesczescili tworzac z niego dziwolaga nie
majacego NIC wspolnego z Bogiem Abrahama, Izaaka I Jakuba.

Boreal
2004-11-02 20:57:28 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Objawienie 16:8-9 8 A czwarty wylał swą czaszę na słońce; i dano
słońcu przypiekać ludzi ogniem. 9 i ludzie byli przypiekani wielkim
gorącem, ale bluźnili imieniu Boga, który ma władzę nad tymi plagami,
i nie okazali skruchy, by oddać mu chwałę.

"to cała Trójca jest Ojcem Jezusa."
tak pisze filozof katolicki o niku 1122
b***@poczta.onet.pl
2004-11-02 21:11:11 UTC
[...]
"jehowa" jest bluznierczym slangiem w stozunku do YHWH
--
"to cała Trójca jest Ojcem Jezusa."
tak pisze filozof katolicki o niku 1122
podaj mi link do tego cytatu 1122.

Boreal
France Pologne
2004-11-02 21:58:13 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
"jehowa" jest bluznierczym slangiem w stozunku do YHWH
A czy uzywanie imion takich jak : Pan , Bog , Stworzyciel itp jest
mniejszym bluznierstwem

Rozumim ze modlacac sie do Maryi nie bluznisz nie uzywajac jej oryginalnego
zydowskiego Imienia ?????

A wiec co powiesz na to Bluznierstwao katolickie w postaci uzywania
spolszczonych Imion Jezusa , Maryi i innych swietych / pozwolisz ze dodam
hahahhahahahaha /
Zlapales sie na swoja wlasna wedke
2004-11-02 23:08:04 UTC
W dniu Tue, 2 Nov 2004 22:58:13 +0100, "France Pologne"
Post by France Pologne
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Źle trafiłeś :-), on się nie modli do Miriam.

b***@poczta.onet.pl
2004-11-03 19:02:41 UTC
Post by France Pologne
Rozumim ze modlacac sie do Maryi nie bluznisz nie uzywajac jej oryginalnego
zydowskiego Imienia ?????
Zle "rozumisz" Nie modle sie ani do Maryji, ani do Mary, ani do Miriam, ani do
Marie.
Modlitwa moze byc adresowana tylko i wylacznie do JEDNEGO/ECHAD Boga zywego
ktory objawil nam sie w tzech dystynktywnych osobosciach Ojca-Abba, Syna-Bar,
Ducha-Ruah
Post by France Pologne
A wiec co powiesz na to Bluznierstwao katolickie w postaci uzywania
spolszczonych Imion Jezusa , Maryi i innych swietych / pozwolisz ze dodam
hahahhahahahaha /
Zlapales sie na swoja wlasna wedke
Ja tez sie smieje ale z innego powodu...

Bo
2004-11-02 22:55:34 UTC
www.google.com przejdz na grupy, wpisz ten cytat i znajdziesz go

AB
2004-11-04 21:20:19 UTC
"to ca³a Trójca jest Ojcem Jezusa."
http://groups.google.pl/groups?q=%22to+ca%C5%82a+Tr%C3%B3jca+jest+Ojcem+Jezusa%22&hl=pl&lr=&selm=z9ddvifelgkg.35mcuchgjc1k.dlg%4040tude.net&rnum=1
Jakub Gêbczak
2004-11-04 21:24:40 UTC
"to ca³a Trójca jest Ojcem Jezusa."
tak pisze filozof katolicki o niku 1122
Nie rozumiem, dlaczego 1122 nazywacie filozofem?
Raz slysze ze jest apologeta, za chwile ze filozofem...
Po jego wypowiedziach nie dochodze do wnioskow ze bazuje on na filozofii.
Bardziej to idzie w strone apologetyki.
Jakub Gêbczak
2004-11-04 22:29:57 UTC
W dniu Thu, 4 Nov 2004 22:24:40 +0100, "Jakub Gębczak"
Post by Jakub Gêbczak
Post by M
[...]
Jego zadaniem jest filozofowanie i sprowadzanie wszystkich wypowiedzi
przeciwnej strony do absurdu.

Z nim nie prowadzi sie dyskusji, ale ciekawa zabawę, kto kogo pierwszy
zapędzi w kozi róg.

Jak jemu cytuje teksty z komentarzy katolickich, to one zawsze się
mylą, bo zaprzeczają jego filozoficznym wymysłom

comitam
2004-11-08 15:50:13 UTC
On Thu, 04 Nov 2004 23:29:57 +0100, M wrote:

Ja czytam posty 1122 i dziwię się facetowi że chce mu się poświęcać czas
na jakże bezowocne polemiki ze świadkami, którzy naczytali się
publikacji "durnego niewolnika" (czy jakoś tak) i błyszczą...
Post by M
Jego zadaniem jest filozofowanie i sprowadzanie wszystkich wypowiedzi
przeciwnej strony do absurdu.
"Przeciwna strona" to w większości śJ którzy jeszcze nie skapowali że
"niewolnik" ich robi w konia... absurd - racja...

nie skapowali kiedy ostatni "niewolnik" w imieniu Stwórcy obiecał
"pokolenie 1914 które nie umrze" a potem się ze swojej obietnicy
wycofał... hmmm - fałszywy prorok?

nie skapowali zmiany z końcem świata w 1975 (ci aktualni, bo o ile
wiem jakaś grupa skumała i olała "niewolnika")... itd. itp.

i raczej im się tego nie uda...

no cóż - powodzenia 1122, może jednak cos to da - pzdr
b***@poczta.onet.pl
2004-11-04 22:10:17 UTC
Post by AB
Post by M
"to cała Trójca jest Ojcem Jezusa."
http://groups.google.pl/groups?q=%22to+ca%C5%82a+Tr%C3%
B3jca+jest+Ojcem+Jezusa%22&hl=pl&lr=&selm=z9ddvifelgkg.35mcuchgjc1k.dlg%
4040tude.net&rnum=1

"Syn to ten sam Bóg, co Ojciec. Jest po prostu widocznym obrazem
niewidzialnego Ojca.

Nie wiem czy rozmowca Nr. 1122 ma problemy z wyslowieniem sie precyzyjnie czy
tez ma heretyckie poglady nawet w swietle nauki kosciola rzymskiego odnosnie
natury Boga objawionego w trzech tozsamosciach.

BOG jest JEDEN-ECHAD objawiony w trzech dystynktywnie rozpoznawalnych i
rozroznialnych tozsamosciach.
Ojciec to nie to samo co syn. Syn to nie to samo co Duch. Duch to nie to samo
co Ojciec. Nie te same aspekty choc sobie rowne i podmiotowo se soba
wspoldzialajace.
Trzy rozne aspekty JEDNEGO i tego SAMEGO Boga

Ostatnim razem jak sprawdzalem to powyzsze wyjasnienie jest spojne rowniez z
wykladnia KRK. Nie wiem co jest z 1122. Dobor slow czy tez moze cos innego.

Koncept Trojcy w Pismie Swietym jest ewidentny z ponad 700 wersetow. Tylko
kilka z nich:

"Łaska Pana Jezusa Chrystusa, miłość Boga i dar jedności w Duchu Świętym niech
będą z wami wszystkimi!"

2Kor 13:13

Jezus, Bog, Duch Swiety

" Różne są dary łaski, lecz ten sam Duch; różne też są rodzaje posługiwania,
ale jeden Pan; 6 różne są wreszcie działania, lecz ten sam Bóg, sprawca
wszystkiego we wszystkich. Wszystkim zaś objawia się Duch dla [wspólnego]
dobra.

Pan, Bog, Duch

" Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody [4] , udzielając im chrztu w imię
Ojca i Syna, i Ducha Świętego."

Mateusza 28:19

Ojciec, Syn, Duch

"A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast [6] wyszedł z wody. A oto
otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i
przychodzącego na Niego. A głos z nieba mówił: "Ten jest mój Syn umiłowany, w
którym mam upodobanie".

Mateusza 3:16-17

Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec

"W owym czasie przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i przyjął od Jana chrzest
w Jordanie. 10 W chwili gdy wychodził z wody, ujrzał rozwierające się niebo i
Ducha jak gołębicę zstępującego na siebie. A z nieba odezwał się głos: "Tyś
jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie"

Marka 1:9_11

Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec

"Kiedy cały lud przystępował do chrztu, Jezus także przyjął chrzest. A gdy się
modlił, otworzyło się niebo 22 i Duch Święty zstąpił na Niego, w postaci
cielesnej niby gołębica, a nieba odezwał się głos: "Tyś jest mój Syn
umiłowany, w Tobie mam upodobanie".

Lukasz 3:21-22

"Jan dał takie świadectwo: "Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z
nieba i spoczął na Nim. 33 Ja Go przedtem nie znałem, ale Ten, który mnie
posłał, abym chrzcił wodą, powiedział do mnie: "Ten, nad którym ujrzysz Ducha
zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem
Świętym" . Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym".

Jana 1:32-34

Duch, Jezus, Ten ktory mnie poslal - Ojciec

i tak dalej, i tak dalej. Tojca ma kontekst Biblijny i jest uzasadniona w
Slowie Boga.

Boreal
1122
2004-11-05 06:59:18 UTC
Post by AB
Post by AB
Post by M
[...]
No dobrze, ale co ci się konkretnie nie zgadza z tym, co napisałem, bo nie
widzę.
--
1122

"Ci Trzej stanowią jedność, oczywiście przez naturę, a nie osobowo.
Jednakże nie należy tych trzech Osób uważać za dające się od siebie
oddzielić, ponieważ wierzymy, że żadna z nich nigdy - czy to przed inną,
czy po innej czy też bez innej - ani istniała, ani cokolwiek działała. Są
bowiem nierozdzielne zarówno w tym, czym są, jak i w tym, co czynią. " (Z
Symbolu Toledańskiego o Trójcy Świętej)
France Pologne
2004-11-05 07:13:16 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
Moj komentarz :/ France Pologne /

Jak wynika wiec z tekstu biblijnego gdzie napisano ze stworzyl Bog czlowieka
na swoj obraz i posobienstwo tak wiec :
kasdy z nas jest w co najmniej trojcy rodzony ?? Ojciec , matka i syn
.............. na przyklad ????????
Post by b***@poczta.onet.pl
"to ca³a Trójca jest Ojcem Jezusa."
Koncept Trojcy w Pismie Swietym jest ewidentny z ponad 700 wersetow. Tylko
"£aska Pana Jezusa Chrystusa, mi³o¶æ Boga i dar jedno¶ci w Duchu Šwiêtym
niech
Post by b***@poczta.onet.pl
bêd± z wami wszystkimi!"
Moj komentarz : /France Pologne /
jesli powiem : moja dobroc , milosc i zjednoczenie z moja z zona
................................ to tez jestem trojca czy mowa tu tylko o
3 moich przymiotach ???
Post by b***@poczta.onet.pl
Jezus, Bog, Duch Swiety
Moj komentarz : /France Pologne /
A jesli dosamy laske uzwiecajaca to bedzie czworca ??
Post by b***@poczta.onet.pl
" Ró¿ne s± dary ³aski, lecz ten sam Duch; ró¿ne te¿ s± rodzaje
pos³ugiwania,
Post by b***@poczta.onet.pl
ale jeden Pan; 6 ró¿ne s± wreszcie dzia³ania, lecz ten sam Bóg, sprawca
wszystkiego we wszystkich. Wszystkim za¶ objawia siê Duch dla [wspólnego]
dobra.
Moj komentarz : /France Pologne /
Jesli przeczytasz ksiazke wojenna w ktorej bedzie pisalo ze np < wojacy
mieli wspolnego ducha patriotyzmu > to tez ci jakas trojca z tego wyniknie
??
Post by b***@poczta.onet.pl
Pan, Bog, Duch
Moj komentarz : /France Pologne / aniolpwie , apostolowie..... i juz
jest piatka ..........
Post by b***@poczta.onet.pl
" IdŒcie wiêc i nauczajcie wszystkie narody [4] , udzielaj±c im chrztu w
imiê
Post by b***@poczta.onet.pl
Ojca i Syna, i Ducha Šwiêtego."
Moj komentarz : /France Pologne /
Kiedy na sztandarach pisano BogHonor Ojczyzna to tez jakis werset o trojcy
????
Post by b***@poczta.onet.pl
Mateusza 28:19
Ojciec, Syn, Duch
Moj komentarz :
Borealu jestes zlym pprzepisywaczem albo celowo wyciagasz z tekstu to co ci
pasuje do tezy gdyz :
Mateusza 28:19 brzmi :
IdŒcie wiêc i czyñcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcz±c ich w
imiê Ojca i Syna, i ducha ¶wiêtego,

Dzisiaj tez sklada sie przysiege na narody , prezydentow , honory .......
Uczy sie matematyki , fizyki , polskiego i jezykow obcych ........
i co z tego ?
Post by b***@poczta.onet.pl
"A gdy Jezus zosta³ ochrzczony, natychmiast [6] wyszed³ z wody. A oto
otworzy³y Mu siê niebiosa i ujrza³ Ducha Bo¿ego zstêpuj±cego jak go³êbicê
Post by b***@poczta.onet.pl
przychodz±cego na Niego. A g³os z nieba mówi³: "Ten jest mój Syn
umi³owany, w
Post by b***@poczta.onet.pl
którym mam upodobanie".
Moj komentarz :

Ujrzal Ducha Bozego zstepujacego jak golebica .........
Glos powiedzial .........................

Zwroc uwage ze to tylko glos powiedzial ze Jezus jest jego synem !
Post by b***@poczta.onet.pl
Mateusza 3:16-17
Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec
Moj komentarz :
Jesli cytujesz cytuj zgodnie ze zrodlem i tak ;

16 Gdy Jezus zosta³ ochrzczony, natychmiast wyszed³ z wody; i oto niebiosa
siê otwar³y, i on ujrza³ przychodz±cego nañ ducha Bo¿ego, zstêpuj±cego
niczym go³±b. 17 Oto te¿ rozleg³ siê g³os z niebios, mówi±cy: "To jest mój
Syn, umi³owany, którego darzê uznaniem".

Jak widzisz tylko glos sie o nim wyrazil jako o synu !!!!!!
Post by b***@poczta.onet.pl
"W owym czasie przyszed³ Jezus z Nazaretu w Galilei i przyj±³ od Jana
chrzest
Post by b***@poczta.onet.pl
w Jordanie. 10 W chwili gdy wychodzi³ z wody, ujrza³ rozwieraj±ce siê
niebo i
"Ty¶
Post by b***@poczta.onet.pl
jest mój Syn umi³owany, w Tobie mam upodobanie"
Moj komentarz :

Tylko glos Boga powiedzial o nim jako synu !!
Post by b***@poczta.onet.pl
Marka 1:9_11
Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec
Moj komentarz / Twoje cytaty sa niezgodne ze zrodlem
gdyz powinno byc
9 W owych dniach przyszed³ Jezus z Nazaretu w Galilei i zosta³ przez Jana
ochrzczony w Jordanie. 10 Natychmiast te¿, wychodz±c z wody, ujrza³ rozwarte
niebiosa oraz ducha zstêpuj±cego na niego niczym go³±b; 11 a z niebios
dobieg³ g³os: "Ty¶ jest mój Syn, umi³owany; ciebie darzê uznaniem

Tylko glos powiedzial o nim jako o synu !!!
Post by b***@poczta.onet.pl
"Kiedy ca³y lud przystêpowa³ do chrztu, Jezus tak¿e przyj±³ chrzest. A gdy
siê
Post by b***@poczta.onet.pl
modli³, otworzy³o siê niebo 22 i Duch Šwiêty zst±pi³ na Niego, w postaci
cielesnej niby go³êbica, a nieba odezwa³ siê g³os: "Ty¶ jest mój Syn
umi³owany, w Tobie mam upodobanie".
Tylko glos powiedzial o nim jako o synu !!!
Post by b***@poczta.onet.pl
Lukasz 3:21-22
"Jan da³ takie ¶wiadectwo: "Ujrza³em Ducha, który jak go³êbica zstêpowa³ z
nieba i spocz±³ na Nim. 33 Ja Go przedtem nie zna³em, ale Ten, który mnie
pos³a³, abym chrzci³ wod±, powiedzia³ do mnie: "Ten, nad którym ujrzysz
Ducha
Post by b***@poczta.onet.pl
zstêpuj±cego i spoczywaj±cego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem
Šwiêtym" . Ja to ujrza³em i dajê ¶wiadectwo, ¿e On jest Synem Bo¿ym".
Moj komentarz :
Jan Chrzciciel wyraznie powiedzial :
Duch zstapi na niego , lecz bedzie Synem Bozym a nie Ducha !!!!!!
Post by b***@poczta.onet.pl
Jana 1:32-34
Duch, Jezus, Ten ktory mnie poslal - Ojciec
Najwidoczniej ktos poslal Jezusa a nie on samego siebie !!!!!!!!!
Post by b***@poczta.onet.pl
i tak dalej, i tak dalej. Tojca ma kontekst Biblijny i jest uzasadniona w
Slowie Boga.
Boreal
Moj komentarz :

Borealu przedstaw w koncu jakies wersety gdzie bedzie jasno i wraznie
napisane ze wszystkie te 3 osoby sa saobie rownowazne , rownie mocne ,
rownowiedzace itp , gdyz Jezus z pewnoscia sie mylil wedlug Ciebie mowiac

Mateusza 24:36 "O dniu owym i godzinie nie wie nikt - ani anio³owie
niebios, ani Syn, tylko sam Ojciec.

Pozdrawiam w Imieniu moim , mojej zony i naszego dziecka
b***@poczta.onet.pl
2004-11-08 18:30:45 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
"Łaska Pana Jezusa Chrystusa, miłość Boga i dar jedności w Duchu Świętym
niech
Post by b***@poczta.onet.pl
będą z wami wszystkimi!"
Moj komentarz : /France Pologne /
jesli powiem : moja dobroc , milosc i zjednoczenie z moja z zona
................................ to tez jestem trojca czy mowa tu tylko o
3 moich przymiotach ???
Twoje malzenstwo jest jednoscia i powinno nia byc takze w aspekcie duchowym.
Jednakze tu sie to konczy. NIE MA TU ZADNEJ ANALOGI poniwaz wasze malzenstwo
nie jest i nie rzutuje w ZADEN sposob na stan duchowy ludzkosci...
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]
To ma byc wedlug ciebie analogia z sensem?
Co ma nastroj zolnierzy, LUDZI przeciez z natura tego ktory nie ma konca ani
poczatku?
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
" Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody [4] , udzielając im chrztu w
imię
Post by b***@poczta.onet.pl
Ojca i Syna, i Ducha Świętego."
Moj komentarz : /France Pologne /
Kiedy na sztandarach pisano BogHonor Ojczyzna to tez jakis werset o trojcy
????
Co ma dzialalnosc ludzka i jej symbole z natura Odwiecznego?
Czy ty widzisz bezradnosc twej argumentacji?
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Mateusza 28:19
Ojciec, Syn, Duch
Borealu jestes zlym pprzepisywaczem albo celowo wyciagasz z tekstu to co ci
Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w
imię Ojca i Syna, i ducha świętego,
Przeciez to napisalem...

"Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody , udzielając im chrztu w imię Ojca
i Syna, i Ducha Świętego."
Tysiaclatki

"Allez, faites de toutes les nations des disciples, les baptisant au nom du
P&egrave;re, du Fils et du Saint Esprit."
Louis Segond

allez donc dans le monde entier, faites des disciples parmi tous les peuples,
baptisez-les au nom du P&egrave;re, du Fils et du Saint-Esprit
Bible du Semeur

"Go therefore and make disciples of (21) all the nations, baptizing them in
the name of the Father and the Son and the Holy Spirit,"

" kai epi [tes] ges: poreuthentes oun matheteusate panta ta ethne, baptizontes
autous eis to onoma tou patros kai tou haiou kai tou hagiou pneumatos,"

Mateusza 28:19
Post by b***@poczta.onet.pl
Dzisiaj tez sklada sie przysiege na narody , prezydentow , honory .......
Uczy sie matematyki , fizyki , polskiego i jezykow obcych ........
i co z tego ?
Co ma dzialalnosc ludzka do natury Boga?
Post by b***@poczta.onet.pl
Ujrzal Ducha Bozego zstepujacego jak golebica .........
Glos powiedzial .........................
Zwroc uwage ze to tylko glos powiedzial ze Jezus jest jego synem !
I co z tego? Syn to ktos kto ma nature Ojca a nie "bog-junior" jak zdaje sie
mylnie uwierzyles...
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Mateusza 3:16-17
Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec
Jesli cytujesz cytuj zgodnie ze zrodlem i tak ;
16 Gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast wyszedł z wody; i oto niebiosa
się otwarły, i on ujrzał przychodzącego nań ducha Bożego, zstępującego
niczym gołąb. 17 Oto też rozległ się głos z niebios, mówiący: "To jest mój
Syn, umiłowany, którego darzę uznaniem".
Jak widzisz tylko glos sie o nim wyrazil jako o synu !!!!!!
"After being baptized, Jesus came up immediately from the water; and behold,
the heavens were opened, and (32) he saw the Spirit of God descending as a
dove and lighting on Him,
17 and behold, a voice out of the heavens said, "(33) This is [2] My beloved
Son, in whom I am well-pleased."

Zgadza sie Synu ale to nie znaczy iz Jezus nie jest jednym z Glosem ktory
wyraza sie o nim jako Synu. Jezus Chrystus istnial od zawsze, na ziemi jako
inkarnowany aspekt Boga istnial tylko okolo 33 lat:

Oto wers poswiadczajacy ISTNIENIE Syna zanim jeszcze zaistnial swiat:

"Who has ascended into heaven and descended?
Who has gathered the (4) wind in His fists?
Who has wrapped the waters in His garment?
Who has established all the ends of the earth?
What is His name or His son's name?
Surely you know!"

NASB

"Kto wstąpił do nieba i zstąpił?
Kto zebrał wiatr w swoje garście?
Kto wody owinął płaszczem?
Kto krańce ziemi utworzył?
Jakie jest jego imię? - A jakie syna?
Wiadomo ci może?

Ksiega Przyslow 30:4
Tysiaclatka
Post by b***@poczta.onet.pl
Tylko glos Boga powiedzial o nim jako synu !!
Jak wyzej...
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Marka 1:9_11
Duch, Jezus, Glos z nieba - Ojciec
Moj komentarz / Twoje cytaty sa niezgodne ze zrodlem
gdyz powinno byc
9 W owych dniach przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i został przez Jana
ochrzczony w Jordanie. 10 Natychmiast też, wychodząc z wody, ujrzał rozwarte
niebiosa oraz ducha zstępującego na niego niczym gołąb; 11 a z niebios
dobiegł głos: "Tyś jest mój Syn, umiłowany; ciebie darzę uznaniem
Tylko glos powiedzial o nim jako o synu !!!
Co zjest niezgodnego w mym cytacie? nawet uzywajac twej wersji w tym samym
czasie i tym samym miejscu mamy:

#1 "Jezus z Nazaretu ...Natychmiast też, wychodząc z wody ujrzal..."

#2 "ducha zstępującego na niego "

#3 "a z niebios dobiegł głos "

Nie wazne jakiej wersji uzywasz masz nadal TRZY WYRAZNE PODMIOTY operujace
JEDNOCZESNIE w tym samym miejscu i tym samym czasie...
Post by b***@poczta.onet.pl
zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem
Świętym" . Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym".
Duch zstapi na niego , lecz bedzie Synem Bozym a nie Ducha !!!!!!
Ale chrzci Duchem Swietym: "jest Tym, który chrzci Duchem Świętym"
Kto moze chrzcic Duchem Swietym? Kto ma takie perogatywy jesli nie Bog?
Post by b***@poczta.onet.pl
Borealu przedstaw w koncu jakies wersety gdzie bedzie jasno i wraznie
napisane ze wszystkie te 3 osoby sa saobie rownowazne , rownie mocne ,
rownowiedzace itp , gdyz Jezus z pewnoscia sie mylil wedlug Ciebie mowiac
Dla mnie sa wersety ktore jasno wskazuja na nature Boga objawiona w trzech
aspektach. Bog jest jeden tak jak mowi Ksiega Praw Powtorzonych 6:4 ale
hebrajski wyraz na jeden to ECHAD a nie YACHID.

Echad to jeden tak jak np. jeden narod choc wielu poszczegolnych ludzi.
Maz i zona sa jednym - echad choc dwoje.

Yachid to jedyny, pojedynczy, singular. Jednak to Echad a nie yachid jest
uzyte w Ks. Praw Powtorzonych w zwiazku z czym ECHAD nie zaprzecza trojcy ale
czyni takie widzenie istoty natury Boga MOZLIWYM.
Post by b***@poczta.onet.pl
Pozdrawiam w Imieniu moim , mojej zony i naszego dziecka
a ja pozdrawiam cie w Imieniu jednego i zywego Boga Abrahama, Jakuba i Izaaka,
objawionego rowniez w osobie owdiecznego Jezusa Chrystusa oraz Ducha Bozego:

"Niech Pan rozpromieni oblicze swe nad tobą, niech cię obdarzy swą łaską. 26
Niech zwróci ku tobie oblicze swoje i niech cię obdarzy pokojem. "

Ksiega Liczb 6:25-26

Pozdrawiam rowniez ciebie, twa malzonke, twoje baby w imieniu swym, zony i
naszej gromadki.

Boreal
b***@poczta.onet.pl
2004-11-08 18:28:00 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
"Łaska Pana Jezusa Chrystusa, miłość Boga i dar jedności w Duchu Świętym
niech
będą z wami wszystkimi!"
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
" Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody [4] , udzielając im chrztu w
imię
Post by b***@poczta.onet.pl
Ojca i Syna, i Ducha Świętego."
[...]
Post by b***@poczta.onet.pl
Post by b***@poczta.onet.pl
Mateusza 28:19
Ojciec, Syn, Duch

Post by b***@poczta.onet.pl
Tylko glos Boga powiedzial o nim jako synu !!
Jak wyzej...
Post by b***@poczta.onet.pl
Marka 1:9_11

qamil
2004-11-05 10:15:20 UTC
Post by b***@poczta.onet.pl
[...]

Faktycznie, niezla jazdna, 1122 jak zawsze, pelen wesolosci.

WALDEK
bo
to jak wymawia sie YHWH.?
Mayewsky
2004-11-02 20:48:52 UTC
Post by bo
to jak wymawia sie YHWH.?
Jak by³a pielgrzymka Wojty³y do Polski ostatnio to TV jaka¶ babcia
powiediza³a, zeon dla niej jest wazniejzy od Boga wiêc moze w my¶l
katolickich nurtów YHWH zacz±æ wymawiaæ "papiez" albo "wojthyh³a" czy jako¶
tak :)
b***@poczta.onet.pl
2004-11-02 20:51:31 UTC
Post by bo
to jak wymawia sie YHWH.?
Nikt tego dzisiaj nie wie. Poprawna wymowa zostala zagubiona.
Wiec lepiej nie zgadywac w koncu to imie tego ktory zyje zawsze.

Bo
bo
2004-11-02 21:04:23 UTC
to skad wiemy jak wymawia siê imiê Jehoszua?
France Pologne
2004-11-02 21:05:38 UTC
Post by Bo
Nie wiem czego wiecej wsrod swiadkow, ignorancji czy ciemnosci...
Boreal
Szanowny Boreal-u w moim wydaniu Biblii Tysiaclecia :"Wydanie drugie
zmienione "Warszawa 1980
Wydawnictwo Pallottinum napisano w uwagach wstepnych Kolegium Redakcyjnego
do pierwszego wydania miedzy
innymi :

"Troska o autentyzm kazala nam nie stylizowac zbyt wspolczesnie hebrajskiego
sposobu opisywania , ktory tak sie rozni od dzisiejszego , wprowadzamy
wszedzie Boze imie Jahwe tam gdzie dalej w przekladach idacych za Wujkiem
Wulgata i Septuaginta czytalismy zastepcze imie "Pan" nie bedace wcale
przekladem tego imienia Bozego .........Imiona wlasne osob i nazwy
geograficzne staramy sie oddawac w brzmieniu jezykow oryginalnych
...................."

Poczawszy od wydania ilosc uzywania imienia Jahwe malala az do momentu gdy
kolegium przyznalo ze " z uwagi na to iz to tlumaczenie syalo sie ponikad
tlumaczeniem oficjalnym czytywanym w kosciolach i wprawialo to ludzi w
zaklopotanie czy cos tam to z powrotem imie to usunieto :-( " cytat z
pamieci ale sprawdzisz to w swojej Biblii chyba ze bedac wydaniem niedawnym
w ogole o tym incydencie chwili szczerosci w ogole nie wspomina

A teraz jesli chodzi o Twoje uwagi dotyczace poprawnosci wymawiania imienia
Jehowa czy tez Yehowa , czy tez inaczej
Zwroc uwage szanowny znawco lingwistyki iz w roznych jezykach roznie sie
dzis ludzie nazywaja i tak np polski Andrzej we Francji nazwie sie André , w
Angli Andrew , Rosjanie nazwa go Andriusza a chinczucy jeszcze inaczej , ale
to wazne aby jednak mial swoje Imie , a wiec ?? nie mow ze to blad ze to
blad iz mnie Francuzi nazywaja Stéphane a nie Stefan moi angielscy znajomi
krzycza Steve a Rosjanie Stiopa

Zyczac ci otwartego umyslu i szczerego podejcia do tego jawnego z ludzi
baranow robienia , ktorego sam stales sie ofiara

Stefan vel Steve vel Stéphane vel Stiopa
b***@poczta.onet.pl
2004-11-02 21:08:26 UTC
Post by France Pologne
Zwroc uwage szanowny znawco lingwistyki iz w roznych jezykach roznie sie
dzis ludzie nazywaja
Zwroc uwage na to drogi mieszkancu Francji iz nie rozmawiamy tutaj o imionach
ludzkich ale o imieniu Boga ktore On sam nam je objawil.
Jesli nie widzisz roznicy to coz ci moge wiecej napisac.

Bo
France Pologne
2004-11-02 21:59:52 UTC
***@newsgate.onet.pl...

No to pocoz nam je objawil skoro nie powinnismy ich wymawiac ???
b***@poczta.onet.pl
2004-11-03 15:13:17 UTC
Post by France Pologne
No to pocoz nam je objawil skoro nie powinnismy ich wymawiac ???
Zdaje sie iz nie rozumiesz lub celowo sprowadzasz ta rozmowe na manowce.
Tematem mego postu nie bylo: "pocoz nam je objawil" ale to iz swiadkowie jehowy
tak gleboko wierzacy w swa poprawnosc, w swa ortodoksyjnosc wzgledem Pisma
dopuszczaja sie czegos czego zydzi zyjacy Pismem starotestamentowym nie
osmielili sie robic. To jest prznajmniej niekonsekwencja jesli nie duzo wiecej.

Po drugie, adresujac juz twoj zarzut. Mamy duzo imion Panskich ktore mozemy
wypowiadac. Roznie w roznych jezykach. Po co wiec eksperymentowac z imieniem
ktorego zydzi przez blisko 1500 lat z szacunku nie wypowiadali, tymbardziej iz
poprawna wymowa YHWH nie jest dzisiaj znana.

Boreal
France Pologne
2004-11-04 06:53:37 UTC
Post by France Pologne
No to pocoz nam je objawil skoro nie powinnismy ich wymawiac ???
. Po co wiec eksperymentowac z imieniem ktorego zydzi przez blisko 1500 lat
z szacunku nie wypowiadali,

Zadajmy sobie pytanie wiec :

Czy naprawde nie wymawiali go z szacunku ??? skoro ...................

Jana 17:6 "Ujawni³em twoje imiê ludziom, których mi da³e¶ ze ¶wiata. Twoimi
byli i da³e¶ ich mnie, a oni zachowali twoje s³owo.

Cos mi sie widzi ze Jezus nie rzucajacy slow na wiatr mial jakies zadanie ,
ktorym bylo ujawnienie jakiegos Imienia ??? ciekawe czyjego ??? i po co ???
Z drugiej strony Zydzi mieli jakies nieporozumienia z Bogiem skoro zamienil
Izrael cielesny na duchowy .........Wiec tlumaczenie ze skoro Zydzi nie
uzywali tego Imienia jest nie najlepszym przykladem gdyz Jesus go uzywal i
objawial , a na dodatek odrzucal ich narod jako narod w calosci wybrany :-)
1122
2004-11-05 06:52:40 UTC
Post by France Pologne
[...]
Bóg ma różne imiona.
Nie będziesz oddawał pokłonu bogu obcemu, bo JHWH ma na imię Zazdrosny:
jest Bogiem zazdrosnym. (Wj 34:14)

Jezus objawiał imię: "Ojciec".

France Pologne
2004-11-05 11:12:46 UTC
"1122" <***@polbox.com> a écrit dans le message de news:
bfbknql7o12k.1srhhpo8z6plz$***@40tude.net...

"Ci Trzej stanowi± jedno¶æ, oczywi¶cie przez naturê, a nie osobowo.
Jednak¿e nie nale¿y tych trzech Osób uwa¿aæ za daj±ce siê od siebie
oddzieliæ, poniewa¿ wierzymy, ¿e ¿adna z nich nigdy - czy to przed inn±, czy
po innej czy te¿ bez innej - ani istnia³a, ani cokolwiek dzia³a³a. S± bowiem
nierozdzielne zarówno w tym, czym s±, jak i w tym, co czyni±. " (Z
Symbolu Toledañskiego o Trójcy Šwiêtej)

OK a wiec skoro
<¿adna z nich nigdy - czy to przed inn±, czy po innej czy te¿ bez innej -
ani istnia³a, ani cokolwiek dzia³a³a.>

to jak wytlumaczysz ;

KOLOSAN 1:15 On jest obrazem niewidzialnego Boga, p i e r w o r o d n y m
w s z e l k i e g o s t w o r z e n i a ;

pierworodnym wszelkiego stworzenia ???????? o kimze to wiec mowa ???
pierworodny -wedlug slownikow = pierwszy syn
Bog- ponoc nie mial poczatku ...........

Na dodatek .....

Rodzaju 1:2 A ziemia by³a bezkszta³tna i pusta i ciemno¶æ panowa³a na
powierzchni g³êbiny wodnej; a czynna si³a Bo¿a / duch Bozy / przemieszcza³a
siê tu i tam nad powierzchni± wód.

Gdzie byl Syn ???

ponadto w twoim cytacie pisze sie iz <poniewa¿ wierzymy>

czy wierzysz rowniez w to wszystko w co Ci Panowie tworzacy ta doktryne
wierzyli ??? czyli w plaskosc Ziemi , w to ze Slonce obraca sie dokola Ziemi
......................... ze Diably kreca w piekle roznami ???
1122
2004-11-05 11:33:22 UTC
Post by 1122
[...]
Słowo "pierworodny" ma z narodzinami tyle samo wspólnego, co cudzołóstwo z
cudzym łóżkiem.
Niektórzy z brzmienia wyrazu wyciągają wniosek, że w swoim to już wolno,
ale tak to już jest z wyrazami, że miednica niekoniecznie musi być
miedziana, tylko oznacza pewne pojęcie za pomocą umownie przyjętego słowa.
Post by 1122
Na dodatek .....
Rodzaju 1:2 A ziemia była bezkształtna i pusta i ciemność panowała na
powierzchni głębiny wodnej; a czynna siła Boża / duch Bozy / przemieszczała
się tu i tam nad powierzchnią wód.
Gdzie byl Syn ???
Tu znajdziesz odpowiedź na swoje rozterki:

"Do aniołów zaś powie: Aniołów swych czyni wichrami, sługi swe płomieniami
ognia. Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości
berłem królestwa Twego. Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś
nieprawość, dlatego namaścił Cię, Boże, Bóg Twój olejkiem radości bardziej
niż Twych towarzyszy. Oraz: Tyś, Panie, na początku osadził ziemię, dziełem
też rąk Twoich są niebiosa. (Hbr 1:7-10)

"Tak mówi JHWH, twój Odkupiciel, Twórca twój jeszcze w łonie matki: Jam
jest JHWH, uczyniłem wszystko, Sam rozpiąłem niebiosa, rozpostarłem
ziemię; a któż był ze Mną?" (Iz 44:24)

"a Duch Boży unosił się nad wodami" (Rdz 1:2).

JHWH to Trojca. Dlatego zrobił to sam, chociaż byli tam:
Ojciec (Rdz 1:1), Syn (Hebr 1:10) i Duch Sw. (Rdz 1:2).
Zrobil to Syn (Hbr 1:8,10), czyli JHWH we wlasnej Osobie.
Post by 1122
ponadto w twoim cytacie pisze sie iz <ponieważ wierzymy>
czy wierzysz rowniez w to wszystko w co Ci Panowie tworzacy ta doktryne
wierzyli ???
Czy ty naprawdę wiesz w co oni wierzyli?
Post by 1122
czyli w plaskosc Ziemi
Możesz trochę rozwinąć ten temat, bo nie wiem o czym mówisz?
Post by 1122
w to ze Slonce obraca sie dokola Ziemi
Możesz podać jakieś dokumenty soborowe, które o tym mówią?
Zdaje się, że pomyliło ci się stanowisko sfrustrowanych naukowców tracących
stołki przez nową teorię ze zdaniem Kościoła.
Faktem jest, że to akurat było wysuwane jako argument religijny, ale na
zasadzie kija, który musiał się znaleźć, żeby odganiać nim psy nowych
teorii naukowych.
Nigdy jednak nie było to dogmatem wiary.
Post by 1122
......................... ze Diably kreca w piekle roznami ???
Bajki ludowe w niemieckich kubraczkach to jeszcze inny temat.

b***@poczta.onet.pl
2004-11-05 20:02:53 UTC
Post by France Pologne
[...]
Drogi rozmowco tak to jest kiedy ograniczasz sie do wspolczesnych jezykow i
slownikow wydanych w ich swietle.
Znaczenie slowa "pierworodny" w idiomie zydowskim, w idiomie hebrajskim ma
rowniez znaczenie drugie tzn. kogos kto ma szcegolna pozycje, szczegolne
znaczenie, szczegolna misje i w takim kontekscie ten cytat nalezy rozumiec.

A dlaczego spytasz? Ano dlatego iz "pierworodny" - "prototokos" uzyty jest w
NT tylko 8 razy i jesli przeanalizujemy uzycie tego wyrazu to zayuwazymy iz
uzyty jest w obydwu znaczeniach, w tym drugim duchowym wiecej i wyraznie widac
kiedy ktora interpretacje mozemy uzyc.

Spojrz:

"I On jest Głową Ciała - Kościoła [6] .

On jest Początkiem,

Pierworodnym spośród umarłych ,

aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim."

Kolosan 1:18

"i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego,

Pierworodnego umarłych

i Władcy królów ziemi [3] .

Temu, który nas miłuje

i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów,"

Objawienie 1:5

widac wyraznie o jakie pierw narodzenie chodzi o ZMARCHWYSTANIE i kazdy
czlowiek ktory sie narodzil w Chrystusie (Jana 3:3) rozumie to i widzi.

NIE MA podstaw na herezje ktora glosza swiadkowie niejakiego jehowy iz
Chrystus byl stworzony jako aniol co stawia go na tym samym poziomie co upadly
aniol szatan. Jest to wierutna i obrzydliwa herezja, bluznierski brod ktory
propaguja swiadkowie niejakiego jehowy.
Post by France Pologne
[...]
A naprzyklad tu:

[...]

Przyslow 30:4

No i jak? Przychodzi ci na mysl imie tego syna? tego KTORY UCZESTNICZY W
KREACJI SWIATA? Jesli masz klopoty z laczeniem informacji to podpowiem...

Jezus Chrystus

I dalej:

"bo w Nim zostało wszystko stworzone:

i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi,

byty widzialne i niewidzialne,

czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze [5] .

Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone."

Kolosan 1:16

WIDZISZ: " Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone"???????????

dalej:

"Wielokrotnie i na różne sposoby przemawiał niegdyś Bóg do ojców przez
proroków, 2 a w tych ostatecznych dniach [1] przemówił do nas przez Syna. Jego
to ustanowił dziedzicem wszystkich rzeczy, przez Niego też stworzył
wszechświat."

Hebrajczykow 1:2

WIDZISZ: "przez Niego też stworzył wszechświat."????????

Aby przez niego tworzyc Syn musial byc obecny przy tworzeniu co ewidntnie
widac na podstawie powyzszych jak i WIELU innych cytatow.
Przestan czytac Pismo wyrywkowo i nie budoj lub nie wierz falszywym doktrynom
zbudowanym na jednym slowie czy tez na jednym cytacie w czym sie pasjonuja
Post by France Pologne
[...]
Powyzszego trolowania nie bede juz komentowal.

Boreal
2004-11-09 11:21:35 UTC
Post by 1122
Post by France Pologne
[...]
Czy 'szem' znaczy tylko imię, nie ma innych znaczeń?

b***@poczta.onet.pl
2004-11-02 21:17:49 UTC
Post by France Pologne
Zyczac ci otwartego umyslu i szczerego podejcia do tego jawnego z ludzi
baranow robienia , ktorego sam stales sie ofiara
Zdaje sie iz mylisz otwartosc umyslu z popularnoscia i wiedza kawiarniano-
szarpana.
Adieu.

Boreal vel Boreal vel Boreal vel Boreal